آشنایی با خواص و فواید نعناع

  • نعنا جزو درمان‌های طبیعی و مورد علاقه‌ی مادربزرگ‌ها است. چون این برگ‌های خوش عطر و خوش طعم سرشار از خواص گوناگون است. در این اینفوگرافی، شما را با گوشه‌ای از خواص این سبزی معطر آشنا می‌کنیم.

 

نعناع یکی از گیاهان دارویی پر طرفداری است که فواید زیادی برای آن ذکر شده است. در همه ی موارد و به شکل های مختلفی هم میبینیم که از استفاده می کنند. مثلا از پودر خشک شده ی برگ آن، در تهیه ی دوغ یا غذا استفاده می شود. از دم کرده ی برگ این گیاه در درمان بیماری ها و بخصوص نفخ معده استفاده می شود. طبع نعناع، گرم و خشک  می باشد. با دکتر سلام همراه باشید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ نعنا گیاهی است با ریشه هوایی و ساقه‌های مستقیم و چهارگوش، و برگ‌های آن به طول ۳ تا ۵ سانتی‌متر، متقابل، نیزه‌ای یا دوکی است،حاشیهٔ آن دارای بریدگی‌های عمیقی است، بریدگی‌های کناره آن نوک تیز است. نعنا سبز معمولاً در سرتاسر جهان کشت می‌شود. این گیاه در نواحی شمال ایران و اطراف تهران به حالت وحشی و پرورشی می‌روید.
نعنا جزو درمان‌های طبیعی و مورد علاقه‌ی مادربزرگ‌ها است. چون این برگ‌های خوش عطر و خوش طعم سرشار از خواص گوناگون است. در این اینفوگرافی، شما را با گوشه‌ای از خواص این سبزی معطر آشنا می‌کنیم.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *