آب زنجبیل خاصیت زیادی دارد

 

  • ۱.۵ قاشق چای‌خوری زنجبیل تازه را با۴ فنجان آب جوش روی اجاق بگذارید و بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه آن را بردارید. آن را از صافی رد کنید و پس از ملایم شدن در یخچال بگذارید تا خنک شود. ازآنجایی‌که طعم زنجبیل قوی است، برخی به آن عسل یا لیمو زده و می‌نوشند تا طعم آن دلخواه شود.

اغلب مطالعات صورت گرفته روی مزایای بالقوه آب زنجبیل برای سلامتی تأکید می‌کند.
استفاده از زنجبیل به‌صورت کپسول، اضافه کردن به غذا یا نوشیدن آب یا چای زنجبیل به گفته محققان برای درمان درد و نیز درمان تهوع مفید است. {لینک}
محققان با دادن آب زنجبیل به بیماران ۶۰ سال به بالا و مبتلابه میگرن به‌عنوان مکمل درمانی متوجه شدند که به‌عنوان ضد درد عمل می‌کند.
همچنین دانشمندان در سال ۲۰۱۵ با تحلیل ۹ تحقیق انجام‌شده روی افرادی که شیمی‌درمانی شده بودند یا تهوع صبحگاهی داشتند؛ به این نتیجه رسیدند که زنجبیل موجب کاهش تهوع و استفراغ می‌شود.
تحقیقات دیگر روی کاهش کلسترول و تری گلیسیرید و همچنین درمان دیابت نوع ۲ یا کاهش وزن با زنجبیل تأکیددارند.

آیا زنجبیل ضرر هم دارد؟
آب زنجبیل برای بسیاری از مردم بی‌خطر است. بااین‌حال مرکز ملی بهداشت به افرادی که داروهای ضد انعقاد می‌خورند توصیه کرده است تا با پزشک خود مشورت کنند.

کسانی هم که خیلی زیاد زنجبیل بخورند ممکن است یا عوارض احتمالی مانند گاز، درد شکم، اسهال، سوزش سر دل روبرو شوند.
به زنان باردار هم توصیه‌شده است برای درمان تهوع از آب زنجبیل استفاده کنند. تحقیق روی ۱۰۲۰ زن باردار نیز نشان داد خطر زایمان زودرس و … بعد از استفاده از آب زنجبیل مشاهده نشده است.

روش درست کردن آب زنجبیل
روش رایج برای درست کردن آب زنجبیل به شرح زیر است:
۱.۵ قاشق چای‌خوری زنجبیل تازه را با۴ فنجان آب جوش روی اجاق بگذارید و بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه آن را بردارید. آن را از صافی رد کنید و پس از ملایم شدن در یخچال بگذارید تا خنک شود. ازآنجایی‌که طعم زنجبیل قوی است، برخی به آن عسل یا لیمو زده و می‌نوشند تا طعم آن دلخواه شود.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *