گیاه خرفه برای سلامت مفید است

  • طاهری گفت: اگر سبک زندگی خود را طبق طب سنتی پیش ببریم بسیاری از بیماری ها را بدون استفاده از گیاهان شیمیایی می توان درمان کرد و از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کرد.

دکتر سید ابوالفضل طاهری در مورد ویژگی ها و خواص دارویی گیاه خرفه افزود: برگ این گیاه باعث تسکین تشنگی و عطش در ماه رمضان و کاهش درد نواحی مانند کبد، معده، سنگ کیسه صفرا، تورم، سوختگی، دندان و بهبود گزیدگی نیش حشرات می شود و مصرف جوشیده خرفه باعث بهبود اسهال، رفع حرارت بدن و درد سینه می شود.

وی بیان کرد: خرفه برای رای رفع سرفه مفید است و در طب سنتی نیز به عنوان یک ضد عفونی کننده شناخته می شود و می تواند التهابات مجاری ادرار را التیام بخشد و تب را از میان ببرد.

این متخصص گیاهان دارویی در مورد دیگر خواص این گیاه افزود: این گیاه گوشتی دارای ویتامین C است و در تامین این ویتامین به ویژه در فصل زمستان و در مواجهه با سرما خوردگی مفید است که به صورت خودرو سبز می شود و آن چنان مفید است که توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان اکسیر جهانی شناخته می شود.

طاهری گفت: اگر سبک زندگی خود را طبق طب سنتی پیش ببریم بسیاری از بیماری ها را بدون استفاده از گیاهان شیمیایی می توان درمان کرد و از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه اسید چرب امگا 3 موجود در خرفه از مواد بسیار ارزشمند بوده که در کاهش کلسترول و فشار خون نقش عمده‌ای دارد، ادامه داد: زنان باردار نباید از گیاه خرفه استفاده کنند. زیاده‌روی در مصرف خرفه و مصرف مداوم و طولانی آن نور چشم را کاهش داده و اشتها را نیز کم می‌کند.

رعایت رژیم غذایی مناسب و درست و استفاده از برخی دمنوش ها باعث کاهش بیماری دیابت می شود. در این بین استفاده از گیاه خرفه در کاهش قند مواد غذایی موثر است و مصرف خرفه با مواد غذاهایی مانند قرمه سبزی و یا سبزی خوردن باعث بهبود بیماری دیابت می شود.

برگ های گیاه خرفه گوشتی و دانه هایش سیاه ریز است. زمان کاشت بذر خرفه، اردیبهشت ماه است و این گیاه که در درمان عطش نقش زیادی دارد، خود برای رشد مناسب نیاز به آب کافی دارد. گیاه خرفه حاوی امگا۳ و سرشار از مواد معدنی، کلسیم، پتاسیم و ویتامین است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *