گرفتن فشار خون در خانه

74080_835

  • عدد سمت راست فشار دیاستولی یا حداقل را نشان می دهد که همان فشار سرخرگی در فاصله های بین ضربان هاست و عدد سمت راست، فشار سیستولی یا حداکثر را نشان می دهد که فشار سرخرگی در یک ضربان قلب است.

اندازه گیری فشار خون یکی از راه هایی است که از طریق آن می توانید به نوسانات فشار خونتان پی ببرید و از بروز خطرات احتمالی که از فشار خون بالا ناشی می شود، پیشگیری کنید یا اینکه دست کم آن را کنترل کنید. اگر در خانواده سابقه فشار خون دارید، باید هر ماه فشار خونتان را چک کنید.

می توانید یک دستگاه فشار خون برای خانه بخرید. بهترین مدل دستگاه فشار هم همان مدلی است که در مطب پزشکان وجود دارد. برای اینکه بتوانید اعداد دستگاه فشارسنج را تفسیر کنید، بی شک در ابتدا به راهنما نیاز دارید، جدول زیر به شما می گوید که اعداد دستگاه فشار خون چه پیامی برای شما دارند.

عدد سمت راست فشار دیاستولی یا حداقل را نشان می دهد که همان فشار سرخرگی در فاصله های بین ضربان هاست و عدد سمت راست، فشار سیستولی یا حداکثر را نشان می دهد که فشار سرخرگی در یک ضربان قلب است.

فشار خون حداکثر

فشار خون حداقل

تشخیص

درمان معمول

کمتر از 120

کمتر از 80

ایده آل

این عدد برای فشار خون عالی است و باید مراقب باشید که دچار تغییر نشود.

120 تا 129

80 تا 84

طبیعی

این فشار خون هم عادی است و نیازی به درمان خاصی ندارد.

130 تا 139

85 تا 89

طبیعی بالا (لب مرزی)

این عددها نشان دهنده این هستند که فشار خون شما لب مرز است. ورزش و رژیم غذایی کم چرب و کم نمک اصلی ترین راه برای پیشگیری از بیماری در آینده است.

140 تا 159

90 تا 99

فشار خون بالای درجه یک (خفیف)

پزشک شما به طور معمول ورزش، رژیم غذایی کم چرب و نمک را برای 3 ماه تجویز می کند و اگر این روش فشار خون شما را پایین نیاورد، ممکن است به داروهای فشار خون نیاز پیدا کنید

160 تا 179

100 تا 109

فشار خون بالای درجه 2 (متوسط)

اگر دستگاه فشار این عددها را نشان دهد شما به احتمال زید مجبورید برای همیشه از داروی روزانه کنترل فشار خون استفاده کنید. البته باید هر سال یکبار برای آزمایش مجدد به پزشک مراجعه کنید.

180 یا بیشتر

110 یا بیشتر

فشار خون بالای درجه 3 (شدید)

این فشار خون خطر حمله قلبی را دوبرابر و خطر سکته را چهاربرابر می کند. در این شرایط شما به تغییرات جدی در شیوه زندگی و احتمالا یک شغل جدید نیاز خواهید داشت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *