پدر در خانواده چه جایگاهی دارد

  • هر از چند گاهی نیز فرزندتان را به کسی بسپارید و به گردش بروید تا آرامش قبل از فرزند دار شدن را مجدد حس کنید.4 قانون برای پدر همسر خوب بودن1. به همسرتان کمک کنید از دنیای «تنها مادر بودن» خارج شود،2. برای برقراری ارتباط بهتر با فرزندتان انجام برخی کارها مانند حمام کردن او را بر عهده بگیرید.

 

برای یک مرد، بچه‌دارشدن یعنی رفتن به یک مرحله بالاتر. این موضوع باعث می‌شود که مردان حتی آن دسته که چندان متعهد نبوده‌اند ناگهان خود را در قبال فرزندشان مسوول حس کنند. بعد از شوک تولد و دیدن فرزند کم‌کم نوبت آن می‌رسد که مرد فرزند خود را به تدریج بشناسد این در حالی است که مادر از 9 ماه پیش فرزندش را حس می‌کرده است و حالا او را به دنیا آورده و شیر می‌دهد این یعنی یک قدم از مرد جلوتر است.

همین شکاف گاهی سبب بروز حسی دردناک در مرد می‌شود و حتی گاهی مسبب افسردگی و این تفکر است که همه‌چیز به‌هم‌ریخته و مانند سابق نیست. برای بسیار از مردان وفق دادن خود با اوضاع جدد کمی سخت و زمان‌بر است. اما فراموش نکنیم احساس خوشبختی وقتی صددرصد تکمیل می‌شود که مردها نقش همسرشان به عنوان مادر را بپذیرند.

خود را آرام آرام وفق دهید!بعد از تولد فرزند زن ناخودآگاه به مرد به چشم کسی نگاه می‌کند که می‌خواهد او را از نوزادش جدا کند. بعد از زایمان مادران معمولا رابطه‌ای افراطی با فرزندشان دارند و این وظیفه مرد است که این رابطه را اصلاح و مادر را به مرور از کودکش جدا کند تا او بتواند به تدریج مستقل شود! نگاه‌های عاشقانه‌بازی و نوازش فرزند اصلا امری زنانه نیست و به همان اندازه مردان در آن سهیم هستند، البته این موضوع در رابطه با سایر وظایف نگهداری از فرزند هم صادق است.

زنان معمولا با زبان یا حرکات یا رفتارشان به همسرشان می‌فهمانند که به کمکش نیاز دارند و این امر در القای حس پدرانه به مرد نقشی بزرگ ایفا می‌کند. مردانی که همراه همسرشان به سونوگرافی دوران بارداری می‌روند یا در کلاس‌های آمادگی زایمان همراه همسرانشان هستند راحت‌تر خود را با حس پدر شدن وفق می‌دهند. رابطه زناشویی را از سر بگیرید!پیروزی واقعی این است که هم پدری نمونه باشید هم همسری شایسته. برقراری رابطه زناشویی معمولا به زن و مرد کمک می‌کند بعد از چند هفته جایگاه خود را بازیابند. تولد فرزند در واقع نوعی پارازیت است.

بارداری و به دنبال آن زایمان نه تنها جسم بلکه ذهن زنان را هم به هم می‌ریزد و حتی گاهی نوع نگاه آنها به همسرشان را تغییر می‌دهد. کارهای روزمره و وظایف مادری هم به قدری خسته‌کننده هستند که جایی برای رابطه زناشویی جا نمی‌گذارد. در واقع این هم از وظایف مرد است که نگذارد همسرش تنها مادر باقی بماند. یک دسته گل زیبا همراه با کلمات عاشقانه می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

هر از چند گاهی نیز فرزندتان را به کسی بسپارید و به گردش بروید تا آرامش قبل از فرزند دار شدن را مجدد حس کنید.4 قانون برای پدر همسر خوب بودن1. به همسرتان کمک کنید از دنیای «تنها مادر بودن» خارج شود،2. برای برقراری ارتباط بهتر با فرزندتان انجام برخی کارها مانند حمام کردن او را بر عهده بگیرید. 3. هرازچند گاهی با همسرتان تنها بیرون بروید.4. در انجام کارهای روزمره خانه به همسرتان یاری دهید تا بی جهت خسته نشود

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *