همه خواص و فواید سویا و دانه سویا را بشناسیم

 

  • طبق اطلاعات بدست امده سویا دارای پروتئین، ایزوفلاون و فیبر است که برای سلامتی فواید زیادی دارد. از فواید سویا میتوان به پروتئین موجود در ان اشاره کرد که برای بیماری های قلبی، کاهش اثرات یائسگی، کاهش وزن، ورم مفاصل، عملکرد مغز و بهبود توان در ورزش بسیار مفید است .
یکی از فواید سویا وجود مقدار زیادی ویتامین E در ان است. این ویتامین برای سلامت پوست و مو بی نظیر است. یکی دیگر از فواید سویا وجود فیبر فراوان در سویا هست که سبب کاهش وزن، کاهش کلسترول و تری گلیسیریدها می شودو همچنین این فیبر کارکرد روده بزرگ را افزایش می دهد. ویتامین B2 یکی دیگر از خواص سویا هست که موجب جلوگیری از زخم های لب و زبان و متورم شدن زبان و آب مروارید خواهد شد.

فواید سویا برا سلامتی ما بسیار است. سویا جزو دسته حبوبات است و یک پروتئین گیاهی عالی محسوب می شود. دانه های سویا حاوی مقادیر زیادی اسید فیتیک، آلفا لینولیک اسید و ایزوفلاون است. یکی از فواید سویا کاهش خطر سرطان سینه و پروستات است. در این بخش از اسان طب برخی از مهمترین فواید سویا را تقدیمتان می کنیم.

فواید سویا و خواص سویا

یکی از فواید سویا وجود مقدار زیادی ویتامین E در ان است. این ویتامین برای سلامت پوست و مو بی نظیر است.

یکی دیگر از فواید سویا وجود فیبر فراوان در سویا هست که سبب کاهش وزن، کاهش کلسترول و تری گلیسیریدها می شودو همچنین این فیبر کارکرد روده بزرگ را افزایش می دهد.

از دیگر فواید سویا میتوان به جلوگیری از سرطان روده بزرگ و یبوست میتوان اشاره کرد.

البته یادتان باشد در مصرف سویا هم مانند سایز خوراکیها نباید زیاده روی کنید. مصرف هر چیز در حذ تعادل خوب است. زیاد مصرف کردن سویا (غلات) باعث اسهال، نفخ و درد شکم خواهد شد.

بکی دیگر از فواید سویا وجود ویتامین B1 در ان است. این ویتامین B1 از خستگی و انواع بیماری های عصبی جلوگیری کرده و انرژی را زیاد می کند. طبق اطلاعات بدست امده دانه سویا برای زنان باردار ،شیرده ، ورزشکاران و میانسالان مفید است.

ویتامین B2 یکی دیگر از خواص سویا هست که موجب جلوگیری از زخم های لب و زبان و متورم شدن زبان و  آب مروارید خواهد شد.

سویا دارای مقدار زیادی منیزیم است که بر استخوان و رگ های خونی، مخصوصاً بر عضلات قلب اثرات مثبتی می گذارد  و موجب جلوگیری از لخته شدن خون و انسداد رگ های خونی خواهد شد.

با دیگر فواید سویا و خواص درمانی آن اشنا شوید

طبق اطلاعات بدست امده سویا دارای پروتئین، ایزوفلاون و فیبر است که برای سلامتی فواید زیادی دارد. از فواید سویا میتوان به پروتئین موجود در ان اشاره کرد که برای بیماری های قلبی، کاهش اثرات یائسگی، کاهش وزن، ورم مفاصل، عملکرد مغز و بهبود توان در ورزش بسیار مفید است .

یکی از مهمترین فواید سویا تاثیر سویا بر سرطان است. جالب است بدانید که سویا خطر سرطان سینه، پروستات و روده بزرگ (colon) را به شدت کم می کند.

سویا بر دردهای دوره‌ای پستان تاثیر زیادی دارد. به گزارش آسان طب سویا می‌تواند موجب کاهش دردهای دوره‌ای پستان که با سیکل قاعدگی شروع می شود ، باشد.

سویا ممکن است بتواند تاثیرات مفیدی بر سطح قندخون در افراد دیابتی داشته باشد. بااینحال تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

یکی دیگر از فواید سویا این است که  مصرف سویا در غذا سطح کلسترول را کاهش میدهد.

فواید سویا به صورت تیتر وار

سویا مقوی و باد شکن

مدر ، تب بر و ضد سم

ضد سم

شیر سویا غذای مفیدی برای کودکان

نان سویا مناسب برای مبتلایان به بیماری قند

ضماد دانه های سویا برای زخم های آبله و سایر زخم ها و  رفع التهاب و قرمزی پای بچه ها

نقرس و رماتیسم

تحریک اشتها

از بین بردن بوی گوشت

سس سویا را به غذاهایی که تردید دارید سالم باشد بزنید سم آنرا خنثی می کند.

ملین ،‌ خنک کننده و ضد سم

اگر زن حامله در معرض خطر سقط جنین باشد به او سس سویا بدهید.

درمان ادرار خونی

سس سویا برای سوختگی پوست مفید است.

فرآورده های سویا برای پیشگیری از سرطان مفید است .

سویا به فعالیت روده ها و دفع منظم سموم کمک می کند.

کاهش مقدار تری گلیسیرین خون

برای تمیز کردن شریانها

سنگ کیسه صفرا

سلامت روده بزرگ و تنظیم تخلیه و دفع مواد زائد

درمان سرطان کولون

جلوگیری از سرطان سینه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *