برای هضم شدن غذا جعفری بخوریم

  • جعفری یک منبع بسیار خوب ویتامین A، ویتامین K، ویتامین C، ویتامین E، نیاسین، ویتامین B6، ویتامین B12، کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، روی و مس. همچنین برگ جعفری حاوی کربوهیدرات، چربی و پروتئین می باشد.به علاوه جعفری منبع غذایی خوبی از آهن و اسیدفولیک است.

 

اسماعیل حسن نایبی:جعفری گیاهی است که همه قسمت‌های آن شامل دانه، برگ و ریشه مورد استفاده دارویی قرار می‌گیرد.
خوردن چای تهیه شده از برگ و ساقه جعفری به هضم غذا کمک می‌کند.

دَم کرده ریشه جعفری برای درمان تنگی نفس بکار می‌رود.

برای رفع لکه‌ها و جوش‌های صورت، دَم کرده جعفری را روی پوست صورت بمالید.
شست‌وشوی پوست صورت با جوشانده یک دسته برگ جعفری در یک لیتر آب، پوست را شفاف می‌کند.
مصرف جوشانده حاصل از 30 تا 40 گرم جعفری خشک شده در یک لیتر آب، ورم مفاصل همراه با درد و رماتیسم را تسکین می‌دهد.
جعفری اشتهاآور، مقوی معده، هضم‌کننده غذا، بادشکن و صفرابر است.کسانی که کم اشتها هستند از سوپ جعفری و همچنین همراه غذای خود جعفری استفاده کنند.
جعفری یک منبع بسیار خوب ویتامین A، ویتامین K، ویتامین C، ویتامین E، نیاسین، ویتامین B6، ویتامین B12، کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، روی و مس. همچنین برگ جعفری حاوی کربوهیدرات، چربی و پروتئین می باشد.به علاوه جعفری منبع غذایی خوبی از آهن و اسیدفولیک است.
لوسیون تهیه‌شده از جعفری کثیفی پوست را از بین می‌برد. باید بدانید که جعفری خاصیت ضدالتهابی دارد برای همین برای پوست‌های خشک و حساس بسیار مناسب است و قرمزی پوست را خنثی می‌کند.
جعفری حاوی فیبرهایی است که انباشتگی چربی‌ها را کم می‌کند. این سبزی معطر همچنین باعث کنترل اشتها می‌شود. برای همین اگر قصد لاغری دارید و می‌خواهید از شر سلولیت‌های مزاحم خلاص شوید جعفری را دریابید. به این منظور به تمام سالادها و غذاهایتان جعفری اضافه کنید. برای اینکه از خواص آن نهایت استفاده را ببرید حتی از آب جعفری هم غافل نباشید. برای این کار یک دسته جعفری را پاک کرده و بشویید. سپس آن را به تنهایی یا با سبزیجات دیگر در مخلوط کن بریزید و آب آن را میل کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *