نکاتی مهم درباره عوارض جانبی تزریق بوتاکس

هر عمل زیبایی همانطور که می دانید عوارض خاص خودش را نیز دارد حالا ما می خواهیم برای شما عزیزان عوارض جانبی تزریق بوتاکس را نیز بگوییم.عوارض جانبی تزریق بوتاکس می‌تواند شامل چنین مواردی باشد: درد در ناحیه تزریق، عفونت، التهاب، تورم، قرمزی، خون‌ریزی و کبودی. البته ممکن است که بعضی از این علائم،

نشان‌دهنده واکنش‌های آلرژیک باشند. گروه دیگری از علائم آلرژی عبارت‌اند از خارش، آسم، خس‌خس سینه، بثورات پوستی، تاول قرمز، سرگیجه و حتی غش کردن. بنابراین، در صورت مواجه شدن با هر گونه مشکل تنفسی، احساس ضعیف شدید یا سرگیجه، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. در مواردی حتی خشکی دهان،

خستگی، سردرد و درد در ناحیه گردن نیز به‌عنوان عوارض جانبی تزریق بوتاکس گزارش شده‌اند. احتمالا نکاتی هم درباره عوارض جانبی دیگر شنیده‌اید، مانند بی‌حسی، ‌افتادگی پلک، اسپاسم‌های عضلانی یا انقباض عضله‌ها، و حرکت کردن ماده بوتاکس زیر پوست.

بی‌حسی، به معنای از بین رفتن احساس در ناحیه‌ای از بدن، واقعا از مسائل مرتبط با تزریق بوتاکس نیست، چون بوتاکس اساسا در گروه ترکیبات بی‌حس‌کننده قرار نمی‌گیرد. بنابراین، بی‌حسی همان ناتوانی در حرکت دادن عضله‌ها است که برای بعضی از افراد اتفاق می‌افتد.

البته این امکان وجود دارد که بوتاکس از ناحیه تزریق فراتر برود و بافت‌های اطراف را هم تحت تاثیر قرار بدهد. برای مثال، اگر بوتاکس در ناحیه پیشانی و نزدیک به ابرو یا پلک بالایی تزریق شده باشد، این قسمت‌ها نیز می‌توانند تحت تاثیر قرار بگیرند و موقتا دچار افتادگی شوند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *