مرکز نجوم سما در مشهد شروع به کار کرد

  • در این مراسم دکتر قنبری رئیس هیات امنای دانشگاه خیام، دکتر آهنج مدیر گروه فیزیک دانشگاه خیام و همکاران و مدیران مدارس و آموزشکده سما مشهد نیز حضور داشتند.

مراسم گشایش مرکز نجوم سما امروز در مشهد برگزار شد. معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد گفت : بنای ما این است که سال آینده در فناوری نانو وارد شویم و سایر فناوری‌های نو را در مدارس سما توسعه دهیم.

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر محمدرضا ناصری در مراسم گشایش مرکز نجوم سما هدف از تاسیس این مرکز را بهره گیری حداکثری دانش آموزان سمایی و غیر سمایی از علم نجوم عنوان کرد و افزود: «نجوم جزء سرفصل دروس دانش آموزان پایه های پنجم و ششم ابتدایی است و برنامه های این مرکز به پیشرفت درسی دانش آموزان کمک بزرگی خواهد کرد.»

وی ادامه داد: «برای استفاده سایر پایه ها و دانش آموزان علاقه‌مند نیز در این مرکز برنامه ریزی شده است و با توجه به اینکه در آموزش و پرورش ناحیه 7 مشهد چنین مجموعه ای وجود ندارد، تاسیس این مرکز در این ناحیه به آموزش و پرورش کمک بزرگی خواهد کرد.»

وی دلیل راه اندازی مرکز نجوم سما در محل آموزشکده فنی و حرفه ای سما را وجود امکانات و تجهیزات بالقوه در گرایش های مختلف در آموزشکده عنوان کرد و افزود: «این تجهیزات و امکانات برای دانش آموزان بسیار مفید خواهد بود و توسعه پژوهش سرای سما که مرکز نجوم بخشی از آن است نیز در محل آموزشکده صورت خواهد گرفت.»

 

معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد ابراز امیدواری کرد با توکل به خدا در سال آینده ایجاد و توسعه فناوری نانو در محل پژوهش سرا جزء دستور کار ما خواهد بود و بنای ما این است که سایر فناوری های نو را نیز در همین پژوهش سرا توسعه دهیم.

دکتر مطیع مدیر گروه فیزیک دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز در این مراسم با بیان اینکه خطر اصلی برای این نوع فعالیت ها راکد ماندن آن است از اعلام همکاری گروه فیزیک دانشگاه با مدارس سما در بخش نجوم و برنامه های رصد آسمان خبر داد.

وی افزود: «اکنون ما تجهیزات و آزمایشگاههای نجوم در دانشگاه آزاد مشهد داریم و از مدارس تیزهوشان و مدارس سما نیز در برنامه های رصد در دانشگاه شرکت می کنند و این آمادگی را داریم که در بحث نجوم به مدارس سما کمک کنیم.»

در این مراسم حسینی مسئول مرکز نجوم سما نیز توضیحاتی در خصوص تجهیزات و امکانات از جمله دستگاه رصد آسمان، شاتل فضایی و … و برنامه های این مرکز ارائه و با اجرای برنامه رصد آسمان، شرکت کنندگان را با نحوه رصد در آسمان آشنا کرد.

در این مراسم دکتر قنبری رئیس هیات امنای دانشگاه خیام، دکتر آهنج مدیر گروه فیزیک دانشگاه خیام و همکاران و مدیران مدارس و آموزشکده سما مشهد نیز حضور داشتند.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *