لوبیا عدس و حبوبات از بیماری ها پیشگیری می کنند

 

  • گوشت یک غذای تجملی بوده که هزینه هنگفتی به محیط زیست وارد میکند.دامداری نیاز به مقادیر بالای آب و زمین برای چریدن و تولید مواد خوراکی دارد به طوریکه حدود 70 درصد از تمام زمین های کشاورزی و 27 درصد از اب های شرب را مصرف میکند.

لوبیا نخود و عدس بهترین گزینه های دوستدار طبیعت برای خوراک دنیا هستند . تولید مواد غذایی کافی بدون استفاده از زمین زراعی بیشتر تشدید تغییرات اب و هوا یا مصرف بیشتر ذخایر اب خاک و انرژی چالش برانگیز خواهد بود.اشتیاق و تمایل کشور های در حال توسعه به سوی رژیم غذایی غربی تقاضا برای گوشت و محصولات حیوانی به سرعت افزایش یافت.این خبر بدی برای کره زمین است.

گوشت یک غذای تجملی بوده که هزینه هنگفتی به محیط زیست وارد میکند.دامداری نیاز به مقادیر بالای آب و زمین برای چریدن و تولید مواد خوراکی دارد به طوریکه حدود 70 درصد از تمام زمین های کشاورزی و 27 درصد از اب های شرب را مصرف میکند. اکثر این زمین های مختص چراگاه به مرور زمین به خاطر چریدن بیش از اندازه زیاد حیوانات و فرسایش بایر و خشک میشوند.

متخصصان تغذیه نخود لوبیا و عدس را که در مجموع ارزان تر هستند منبع غنی پروتئین دانسته که در عین حال دارای ریز مغذی های ضروری بدن همچون اهن روی منیزیم و فولات هستند. از انجایی که این مواد خوراکی دارای شاخص گلوکزی پایین هستند انرژی شان را به مرور زمان و اهسته ازاد میکنند و مانع از افزایش قند خون میشوند. همچنین این گروه از حبوبات از لحاظ چربی کلسترول و سدیم هم پایین هستند.از این رو برای سلامت قلب و بافت های خون مفید هستند.رژیم غذایی غنی از عدس میتواند به کاهش میزان کلسترول کمک کند.

در عین حال افرادی که بیشترین مصرف عدس را دارند با نرخ بسیار پایین ابتلا به سرطان سینه پروستات و روده رو به رو هستند.این خاصیت تا حدودی ناشی از میزان بالای فیبر این دانه غذایی است. به علاوه رژیم غذایی غنی از فیبر با کاهش ریسک سرطان روده مرتبط است. علاوه بر فواید غذایی این حبوبات انها برای محیط زیست هم سودمند هستند. این حبوبات با همکاری باکتری ها نیتروژن جوی را به بخار امونیاک یا نیترات های مفید تبدیل میکنند بدین ترتیب موجب بهبود حاصلخیزی خاک شده و وابستگی به کود های حیوانی را کاهش میدهند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *