لاغر شدن از ابتلا به سرطان پیشگیری می کند

  • نتایج پژوهشی که به تازگی در مجله «بریتیش ژورنال آف کنسر» منتشر شده است، نشان می‌دهد اضافه وزن می تواند منجر به ۱۳ نوع سرطان از جمله سرطان روده، پستان، رحم و کلیه شود، به علاوه در صورتی که افراد وزن مناسب خود را حفظ کنند، می توانند از بیش از ۲۰ نوع سرطان جلوگیری کنند.

 

کسانی که فکر می‌کنند نباید نگران سرطان باشند، چون هیچ سابقه ای از این بیماری در خانواده شان دیده نشده است، سخت در اشتباه هستند، دانشمندان یک بار دیگر به این نتیجه رسیدند که ژن‌ها، عامل ابتلای افراد به بیماری سرطان نیستند.
یافته‌های پژوهشی تازه نشان می‌دهد که سبک زندگی افراد عاملی مهم در ابتلای آنها به سرطان است و  ۴ مورد از هر ۱۰ مورد سرطان کاملاً قابل پیشگیری هستند.
محققان به این نتیجه رسیدند که تنها در بریتانیا با تغییر سبک زندگی و انجام تمرینات ورزشی و کاهش وزن می‌توان هر هفته از ۲۵۰۰ مورد سرطان جلوگیری کرد، مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا گزارش داده است که حدود ۴۰ درصد از موارد سرطان قابل پیشگیری هستند.

تاثیر چاقی و مصرف دخانیات در ابتلا به سرطان

در حال حاضر مصرف دخانیات اولین عامل ابتلا به سرطان است، در سالیان اخیر چاقی به تدریج در حال سبقت از دخانیات است. به همین دلیل است که کارشناسان هشدار می دهند اضافه وزن می تواند به زودی اصلی ترین دلیل ابتلای افراد به این بیماری باشد.
سر هارپال کومار، سرپرست مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا تأکید می‌کند اگر مردم مراقب نباشند، در دهه های بعدی چاقی به اندازه مصرف دخانیات خطرناک خواهد بود.
نتایج پژوهشی که به تازگی در مجله «بریتیش ژورنال آف کنسر» منتشر شده است، نشان می‌دهد اضافه وزن می تواند منجر به ۱۳ نوع سرطان از جمله سرطان روده، پستان، رحم و کلیه شود، به علاوه در صورتی که افراد وزن مناسب خود را حفظ کنند، می توانند از بیش از ۲۰ نوع سرطان جلوگیری کنند.
دنی واکر، متخصص سلامتی راه های زیر را برای مقابله با چاقی پیشنهاد می‌کند:
_صبح ها هنگام برخاستن از خواب هشت اونس آب لیمو بنوشید، این کار به سم زدایی از بدن کمک می‌کند؛ مصرف لیموی طبیعی همچنین به تنظیم پی اچ بدن کمک می‌کند.
_تا آنجا که می توانید سیب و گریپ فروت بخورید، میوه‌ها و سبزیجات ارگانیک حاوی مواد مغذی و آنزیم هایی هستند که به سم‌زدایی از بدن کمک می‌کنند، خوردن این مواد غذایی همچنین  باعث کاهش اشتها می‌شود و موجب سوختن چربی‌ها می‌شود.
_صبحانه مفصلی بخورید، نزدیک به ۸۰ درصد از افرادی که اضافه وزن دارند یا اصلاً صبحانه نمی‌خورند یا صبحانه ناچیزی می‌خورند.
_آب، روزانه شش تا هشت لیوان آب تصفیه شده بخورید، مصرف آب باعث چربی سوزی و سم زدایی از بدن می‌شود، از دیگر مزایای مصرف آب کمک به کاهش وزن است.
_روزانه یک ساعت پیاده روی کنید، پیاده روی روزانه موجب لاغر شدن و تناسب اندام شما می‌شود، پیاده روی ورزشی مناسب هم برای جوانان و هم برای مسن تر‌ها است؛ پس از ۳۰ روز پیاده روی شاهد تغییراتی شگرف در بدن خود خواهید بود.
سرطان دیگر مانند گذشته یک بیماری کشنده نیست، با این حال باید توجه داشت که پیشگیری خیلی بهتر از درمان است؛ وقتی می توان با تغییری در سبک زندگی سالم و قوی ماند، چرا بیماری را انتخاب کنیم؟
سلامتی یک انتخاب است و رسیدن به آن مانند هر چیز ارزشمند دیگری نیاز به زمان و بردباری دارد.
شما می توانید همین امروز انتخاب کنید که سیگار را کنار بگذارید و شروع به ورزش کنید و یا می توانید همه هشدار‌ها را نادیده بگیرید و خود را در معرض خطر ابتلا به بیماری های گوناگون قرار دهید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *