شاید در کره ماه آب وجود داشته باشد

  • یافته ها خبر خوبی برای مأموریت Clipper Europa است که ممکن است در اوایل ژوئن سال 2022 راه اندازی شود. Clipper Europa Clipper در ماه جولای در هواپیما های سریع و کم ارتفاع پرواز خواهد کرد.

 

به نقل از Sciencedailyداده های جمع آوری شده توسط فضاپیمای گالیله ناسا در سال 1997 با استفاده از مدل های جدید و پیشرفته کامپیوتری برای کشف یک رمز و رازمورد بررسی قرار گرفتند که تا به حال ناشناخته بوده است. تصاویر اخترشناسی قبلی از تلسکوپ فضایی هابل فضایی ناسا در سال 2012 وجود این عنصر رانشان داد ، اما این تجزیه و تحلیل جدید از داده های جمع آوری شده بسیار نزدیکتر به منبع استفاده می کند.

این تحقیق توسط Xianzhe Jia، فیزیکدان فضایی دانشگاه میشیگان در آن آربور و نویسنده اصلی مقاله مجله، رهبری شد. جیا همچنین پژوهشگر دائمی برای ماموریت آینده ناسا برای کشف شرایط پذیرش جمعیت ماه، نیز می باشد.

جیا گفت: “داده ها وجود داشت، اما ما نیاز به مدل سازی پیچیده ای داشتیم تا بتوانیم این مشاهدات را درک کنیم.”

هنگامی که آنها اطلاعاتی را که طی آن 21 سال پیش در جریان پرواز جستوجو کرده بودند بررسی کردند، چیزی که داده های مغناطیسی با وضوح بالا نشان داد چیزی عجیب و غریب بود. بر اساس آنچه دانشمندان از کاوش ماهواره ها بر روی ماه و زحل یاد گرفتند – این ماده درون کوره یونیزه می شود و یک میدان مشخص در میدان مغناطیسی می گذارد – آنها می دانستند چه چیزی باید جستجو شود. و آنچه هرگز توضیح داده نشدخمشی مختصر و موضعی در میدان مغناطیسی بود.

گالیله دارای یک طیف سنج پلاسما موج قدرتمند برای اندازه گیری موج های پلاسما ناشی از ذرات باردار در گازهای اطراف جو در اروپا است.

اما اعداد به تنهایی نمیتوانند کل تصویر را نقاشی کنند. جیا لایه های امواج مغناطیسی و امواج پلاسما را با مدل سازی جدید سه بعدی توسعه داده شده توسط تیم خود در دانشگاه میشیگان تصویر کرد، که شباهت پلاسما را با اجسام منظومه شمسی شبیه سازی کرد. عنصر نهایی داده های هابل بود که ابعاد پدیده های احتمالی را ارائه می داد.

نتیجه ای که با شبیه سازی شده شبیه سازی شد، مطابق با میدان مغناطیسی و امواج پلاسما بود که تیم از داده های گالیله بیرون کشیده بود.

یافته ها خبر خوبی برای مأموریت Clipper Europa است که ممکن است در اوایل ژوئن سال 2022 راه اندازی شود. Clipper Europa Clipper در ماه جولای در هواپیما های سریع و کم ارتفاع پرواز خواهد کرد. اگر اسپری ها بخار را از اقیانوس اروپا یا دریاچه های زیرزمینی اکسید کنند، Europa Clipper می تواند ذرات مایع و گرد و غبار یخ زده را نمونه برداری کند. تیم ماموریت اکنون به دنبال مسیرهای بالقوه مدار میگردد و تحقیقات جدید در این خصوص انجام خواهد شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *