سالاد چطور لاغر می کند ؟

  • حتما شنیده‌اید که انواع مختلف فلفل در بالا بردن متابولیسم نقش مهمی را دارند. البته لازم نیست که به میزان زیاد از این سبزی استفاده کنید. هرچند اگر تندی را دوست دارید، مقداری از فلفل روی سالاد سبزیجاتتان، طعم فوق‌العاده‌ای را به وجود می‌آورد.

 

به کمک این مواد غذایی شگفت ‌انگیز به طور همزمان مزه سالاد خود را بهتر کرده و خاصیت کاهش وزن آن‌را افزایش دهید

سالادتان را غنی تر کنید

در واقع در بیشتر سالادها خبری از پروتئین، کربوهیدرات‌های پیچیده و چربی‌های اشباع نشده که به چربی‌های خوب معروف هستند و به پایین آوردن وزنتان کمک می‌کنند نیست. در اینجا با تعدادی از مواد بسیار مغذی قابل استفاده در سالاد، که در کاهش وزن نیز نقش مهمی دارند آشنا می‌شوید.

آووکادو
نیمی از آوکادوو سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها و چربی‌های سالم و لازم برای قلب است. این میوه حالتی کرم‌دار و نرم داشته و می‌تواند به عنوان سس سالاد نیز استفاده شود، در صورتی که کالری نیمی از آن فقط ۱۶۰ کالری می‌باشد. بنابراین شما می‌توانید از آن به جای سس ایتالیایی و یا حتی سرکه و روغن زیتون نیز استفاده کنید!

سرکه سیب قرمز
دو قاشق غذاخوری از این سرکه بر روی سالاد، سهم عظیمی در کاهش وزن دارد. این سرکه اشتها را کم کرده، متابولیسم را بهبود بخشیده و هر قاشق غذاخوری از آن فقط ۵ کالری دارد!

فلفل تند
حتما شنیده‌اید که انواع مختلف فلفل در بالا بردن متابولیسم نقش مهمی را دارند. البته لازم نیست که به میزان زیاد از این سبزی استفاده کنید. هرچند اگر تندی را دوست دارید، مقداری از فلفل روی سالاد سبزیجاتتان، طعم فوق‌العاده‌ای را به وجود می‌آورد.

رازیانه
این سبزی پیاز مانند طعم تند خاصی دارد. رازیانه حاوی مقادیر زیادی میکروب کش بوده که از نفخ و تورم بدن نیز جلوگیری می‌کند.

بادام
دلیل خاص بودن (به عنوان فرا غذا یا Super Food از آن یاد می‌شود.) بادام الکی نیست! این مغز، حاوی مقادیر بالایی پروتئین و چربی‌های مفید است. در نتیجه شما با خوردن مقدار کمی از آن احساس سیری می‌کنید. این بار قبل از درست کردن سالاد در خانه، تعدادی از مغز بادام را در فر به مدت چند دقیقه قرار دهید تا کبابی شوند و سپس با سالاد مخلوط کرده و میل کنید. ۲۰ عدد بادام حدود ۱۳۰ کالری انرژی دارند.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *