زیاد تلویزیون نگاه کردن باعث ناراحتی می شود

  • محققان با بررسی الگوهای زندگی افراد شاد و موفق دریافتند که بین روحیات کمتر مثبت و تماشای بیشتر تلویزیون رابطه مستقیمی وجود دارد و برخلاف این رابطه، افراد شاد و اجتماعی زمان بیشتری را صرف گذراندن در اجتماع کرده و کمتر تلویزیون تماشا می‌کنند.

 

طبق آخرین مطالعات انجام شده، به طور میانگین هر شهروند آمریکایی روزانه سه ساعت تلویزیون تماشا می‌کند؛ بنابراین در یک چرخه هشت ساله، هر شهروند یک سال کامل را مشغول تماشای تلویزیون بوده است.

محققان بر این باورند که طبق شواهد موجود حتی دنبال کردن برنامه‌های مثبت تلویزیون نیز باعث کاهش انرژی مثبت در فرد شده و ناخواسته وی را با غم و نارضایتی مواجه می‌سازد.

یکی از مهمترین دلایل تاثیر منفی تماشای تلویزیون، ماندن طولانی‌مدت در خانه است. در واقع همین فاکتور باعث شده که انسان از قدم زدن در طبیعت غافل شده و انرژی لازم را از محیط پیرامون دریافت نکند.

محققان با بررسی الگوهای زندگی افراد شاد و موفق دریافتند که بین روحیات کمتر مثبت و تماشای بیشتر تلویزیون رابطه مستقیمی وجود دارد و برخلاف این رابطه، افراد شاد و اجتماعی زمان بیشتری را صرف گذراندن در اجتماع کرده و کمتر تلویزیون تماشا می‌کنند.

در واقع افراد شاد همیشه به دنبال انجام فعالیت‌های جدید و مفرح هستند و افراد ناراحت نیز نشستن در محیط راحت خانه و تماشای سریال‌های تکراری را ترجیح می‌دهند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *