رفتارهایی که باعث ایجاد آرامش می شوند

  • اگر کمی در مورد این سوالات و پاسخ هایشان فکر کنید متوجه می شوید که بهتر است به جای نگرانی از این گونه افکار، بهتر است نگران خودتان باشید و از خودتان بهتر مراقبت کنید.

خودتان را دوست داشته باشید ؛ این تنها حسی است که اگر نباشد شما نمی توانید راه های مختلف زندگی را امتحان کنید.

کلاس های آموزشی و جلسات روانکاوی بسیاری هستند که سعی می کنند افراد را به آرامش ذهنی برسانند. معمولا در متد این جلسات، تاکید آموزش مبنی بر اصلاح شخص است اما در حقیقت مسئله اصلی این است که هر انسان باید بداند دوست داشتن خویش مهمترین درس اخلاقی در زندگی می باشد که می تواند آرامش را به همراه بیاورد.

هر گامی که در جهت دوست داشتن خود برداشته شود سلامت و شادی روحی بیشتری را به زندگی می آورد. البته این سرمایه گذاری تا جایی که تبدیل به یک اخلاق خودپسندانه نشود، نیکو است و تاثیرات مثبت به جای می گذارد.

اما نکته اصلی اینجاست که ” اگر من خودم را دوست نداشته باشم چگونه می توانم خوشحال و سالم باشم ؟ ”

این چالش سبب می شود که شما بهترین دوست خود را پیدا کنید. این دوست صمیمی و مثبت کسی به غیر از خود ” شما ” نیست. به جای تمرکز کردن بر نکاتی از اخلاقتان که دوست ندارید، می توانید خود واقعی تان را دوست داشته باشید. به نکات مثبت اخلاقی خود بیاندیشید تا بتوانید اثرات مثبت آن را در زندگی تان احساس کنید.

امروز در نت نوشت به شما خواهیم گفت که چرا و چگونه باید خودتان را دوست داشته باشید !

خود را آزمایش کنید

هر انسان وجوه مختلف اخلاقی و رفتاری دارد که بنا به موقعیت هایی که در آن قرار می گیرد از آن ها استفاده می کند.

برای آنکه متوجه شوید که چه وجوه مثبت و نیکویی دارید می بایست خودتان را تحت شرایط مختلف قرار دهید تا متوجه شوید که چه توانایی هایی دارید. خودتان را به چالش بکشید، تلاش کنید احساسات متفاوت خود را متوجه شوید و در مورد انسان ها و رفتارهایی که اطرافیان در برابر شما انجام می دهند فکر کنید تا خود واقعی تان را بهتر درک کنید.

انرژی را درست مصرف کنید !

دیدگاه دیگران برای شما چه میزان اهمیت دارد؟

افراد بسیاری هستند که انرژی زیادی را صرف این که دیگران در موردشان چه فکری می کنند، به هدر می دهند. این افراد آگاه نیستند که ایده های دیگران در زندگی آن ها هیچ تاثیری ندارد و نگرانی در این مورد تنها انرژی و شادی آن ها  را می گیرد.

یک بار از خودتان سوال کرده اید که واقعا چه اهمیتی دارد که دیگران چه فکر می کنند ؟ واقعا چه تاثیری در زندگی من دارد که چه می اندیشند و چه روشی را برای نقد کردن من انتخاب کرده اند ؟

اگر کمی در مورد این سوالات و پاسخ هایشان فکر کنید متوجه می شوید که بهتر است به جای نگرانی از این گونه افکار، بهتر است نگران خودتان باشید و از خودتان بهتر مراقبت کنید.

به جای اینکه انرژی خود را در مورد اندیشه دیگران هدر بدهید آن را در مراقبت از خود و خانواده تان بهینه مصرف کنید.

مقایسه نکنید

اگر مدتی است که خودتان را تحت یک فشار جسمی یا روحی قرار داده اید تا شبیه یک شخص دیگر شوید، باید بدانید که سخت در اشتباهید. هیچ چیز به اندازه احساس قلبی شما ارزشمند نیست. شما قرار نیست مانند دیگران زندگی کنید. می توانید یک فرد به نشانه های فردی خودتان باشید. اینکه مانند شخصی تلاش کنید تا بتوانید مانند او  شوید و مانند او زندگی کنید به این معنا است که روش و منش خود را ندارید و از دیگران کپی برداری می کنید.

خودتان را دوست داشته باشید. خودتان را قبول داشته باشید و  به عادت هایتان احترام بگذارید. دیدگاه خود را پیش بگیرید تا موفق تر شوید.

خودتان را دوست داشته باشید

فردی سالها از بدن خود متنفر بود و گمان می کرد که نیاز به تغییر شکل ظاهری دارد تا بتواند دوست داشتنی شود.

در نهایت متوجه شد که وزن و ظاهر انسان هر گز نمی تواند سبب دوست داشته شدن شود. او گاهی اضافه وزن داشت و گاهی کمبود وزن ولی هیچ گاه از خود راضی و خشنود نبود. تا اینکه بعد از مدتی پی برد که مشکل او وزن و زیبایی ظاهر نیست.

اولین مسئله ای که هر کس باید یاد بگیرد این است که چگونه بتواند از خود راضی و شادمان باشد.

شما هر اندازه که خودتان را دوست داشته باشید به همان میزان در درون خود احساس رضایت مندی خواهید داشت.

مسیر مهم تر از هدف

همیشه برای رسیدن به یک هدف نیاز به یک مسیر است.

اینکه شما به نقطه خاصی برسید یا خیر بستگی به مسیر و تلاش های شما دارد ولی این را نیز در نظر داشته باشید تا زمانی که در مسیر رسیدن به هدف هستید شما موفق محسوب می شوید.

انتخاب مسیری که شما را به هدف برساند بسیار مهمتر از خود هدف است. پس بکوشید مادامی که در مسیر هستید شاد باشید و از مسیر انتخابی خود لذت ببرید. این سبب می شود شما حس بهتری نسبت به رسیدن به نقطه پایان داشته باشید.

برنامه ریزی کنید

هر شخص یا به صورت مکتوب و یا در ذهنش لیستی از کارهای بی پایان دارد که دیر یا زود به آنها رسیدگی می کند. قبل از اینکه روی کاری تمرکز کنید، در یک چالش قرار خواهید گرفت. نقش شما در این چالش بسیار مهم و تاثیر گذار است.

در صورتی که بر روی چندین کار به صورت هم زمان تمرکز کنید، قرصت های بسیاری را از دست خواهید داد. زندگی خود را گسترش دهید اما همواره به دنبال استفاده صحیح از فرصت ها باشید.

شیوه های جدید زندگی را پیدا کنید. این شما هستید که می توانید در برابر اضطراب و استرس و مشکلات مقاومت کنید و اجازه ندهید مسیر زندگی شما را عوض کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *