رابطه زناشویی بهتر داشته باشیم

  • درحالی‌که بسیاری از ما دوست داریم روی چیزی کار کنیم  و آن را تغییر دهیم اما باید بدانید اگر آن چیز همسرتان باشد خطر کرده‌اید. با پذیرفتن ایرادهای فرد مقابل می‌توانیم به همسر خود کمک کنیم رشد کرده و تغییر کند، بدون اینکه فکر کند تنها با تغییر کردن او دوستش خواهید داشت.

 

به زندگی خودتان هم اهمیت دهید
مشکلات در روابط زمانی ایجاد می‌شوند که دو طرف زندگی خود را فراموش می‌کنند و می‌خواهند خود را با زندگی فرد مقابل تطابق دهند. در روابط بسیار مهم است که شما علایق، سرگرمی‌ها، دوستان و راه مخصوص خود را ادامه دهید. همچنین باید همسرتان را نیز در مسیر خودش حمایت کنید.

واضح صحبت کنید
سوءتفاهم‌ها اصلی‌ترین علت ایجاد مشکل در روابط هستند. ما چیزی را می‌گوییم و فکر می‌کنیم طرف مقابل متوجه منظور ما می‌شود و یا گاهی حتی از گفتن حقیقت می‌ترسیم. بااین‌وجود در روابط جایی برای پنهان کردن هیچ‌چیز وجود ندارد.

الهام‌بخش یکدیگر برای بهتر بودن باشید
زمانی که شما فردی را ملاقات کردید و عاشق او شدید از حالا فرصت‌های شما با الهام از او پر خواهند شد. این حس علاقه‌ی مشترک به شما انگیزه می‌دهد و شما باید از آن در جهت یاری‌رساندن به فرد مقابلتان در مسیر اهدافش استفاده کنید. زمانی که یکی از شما بخواهد با حسادت دیگری را کنترل کند و یا مانع او در مسیر اهدافش شود اوضاع خراب خواهد شد. در روابط موفق، علاقه به انگیزه دادن به فرد مقابل با گذشت زمان افزایش می‌یابد، حتی در موقعیت‌های سخت زندگی.

کوچک‌ترین چیزها را قدر بدانید
داشتن اهداف بزرگ برای آینده عالی است اما زندگی تنها دستاوردهای شما نیست. ما انرژی زیادی می‌گذاریم و می‌خواهیم همین حالا به چیزی که می‌خواهیم برسیم و به همین خاطر بسیاری از چیزهایی که حالا داریم را از دست می‌دهیم. بسیاری از اختلافات شما با جمله‌هایی مانند ” کی خانه می‌خریم، کی بچه‌دار می‌شویم، کی پول بیشتری داریم و …” شروع می‌شود.

در روابط موفق چیزهای کوچک نیز در مرکز توجه‌اند. آن اهداف بزرگ در مقابل لذت بردن از لحظه‌ای که الان در کنار هم هستید رنگ می‌بازند.

ایرادهای یکدیگر را بپذیرید
درحالی‌که بسیاری از ما دوست داریم روی چیزی کار کنیم  و آن را تغییر دهیم اما باید بدانید اگر آن چیز همسرتان باشد خطر کرده‌اید. با پذیرفتن ایرادهای فرد مقابل می‌توانیم به همسر خود کمک کنیم رشد کرده و تغییر کند، بدون اینکه فکر کند تنها با تغییر کردن او دوستش خواهید داشت.

نسبت به هم مشتاق بمانید
اهمیتی ندارد چه کار می‌کنید، درنهایت به کاری که مرتب تکرار می‌کنید عادت خواهید کرد. در این شرایط به سمت علایق جدید می‌روید تا سرحال و پر انرژی بمانید. زمانی که اشتیاق اولیه‌ی شما از بین رفت شاید به‌سادگی از رابطه‌ی خود خسته شوید و بخواهید به سراغ فرد جدیدی بروید.

اما با تغییرات می‌توانید همیشه آن اشتیاق اولیه را ایجاد کنید. شما فکر می‌کنید همه‌چیز را در مورد همسرتان می‌دانید و او با تغییر کوچک در زندگی شما را غافل‌گیر می‌کند. سعی کنید با هم کارهای جدید را امتحان کنید، مثلا به طبیعت بروید و تفریحات تازه‌ای داشته باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *