دیسک گردن به وسیله لیزر درمان می شود

 

  • درمان همه ی بیماران تحت معالجه با روش اصلاح دیسک گردنی به وسیله لیزر با موفقیت انجام شد . هیچ عارضه ای بعد از عمل گزارش نشد . میانگین حجم دیسک بیرون زده ای که خارج شده است 0/09 میلی لیتر بوده است .

جراحی فول آندوسکوپی دیسک کمر که به وسیله لیزر انجام میشود ، می تواند روش درمانی خوبی برای دیسک های قوامی و دوطرفه گردنی باشد که در عین حال می تواندحرکت گردن را هم حفظ کند . این روش ( جراحی فول آندوسکوپی دیسک ) ، به اصطلاح سرپایی بوده و درمانی مطمئن برای فتق دیسک گردنی ، لغزش مهره های گردنی به سمت جلو ، در رفتگی دیسک ، تنگی کانال نخاعی و پاره شدن دیسک می باشد .

ما در اینجا یک روش جدید برای اندوسکوپی دیسک گردن داریم که در این روش می توان به طور مستقیم رباط طولی خلفی ، آخرین مهره خلفی ، آنولوس ، عصب نخاعی و بقیه دیسک ها را مشاهده کرد . همه ی بیماران تحت درمان قرارگرفته با لیزر برای اصلاح دیسک ، کاندیدای درآوردن دیسک قدامی گردن با فیوژن ( ACDF ) بودند .

روش ها :
تعداد 142 بیمار مبتلا به بیماری دیسک گردن با علامت ، در طول یک دوره چهار ساله تحت درمان لیزری دیسک قرار گرفتند . در جراحی فول اندوسکوپی دیسک هم می توان فشار را از روی دیسک برداشت و هم می توان دیسک و آنولوس خلفی را برداشت . ضمن اینکه بعد از انجام این عمل گزارشی در ارتباط با عوارض بعد از عمل و باقی ماندن بیرون زدگی دیسک گزارش نشد .

نتیجه گیری :
درمان همه ی بیماران تحت معالجه با روش اصلاح دیسک گردنی به وسیله لیزر با موفقیت انجام شد . هیچ عارضه ای بعد از عمل گزارش نشد . میانگین حجم دیسک بیرون زده ای که خارج شده است 0/09 میلی لیتر بوده است .

از مزایای بالقوه ای که این روش دارد می توان به کاهش هزینه ها، برش کوچکتر بر روی پوست ، حفظ حرکت سیگمنتال ، بهبودی سریع ، نیاز کمتربه مسکن ها بعد از عمل ، عوارض کمتر ، عدم وجود اختلال در بلع بعد از عمل ، بدون نیاز به ایجاد شکستگی و بدون ایجاد پسودوآرتروز (چوش نخوردن استخوان بعداز شکستگی و کج شدن محل شکستگی ) ، اشاره کرد . همچنین هیچ گزارشی مبنی بر افزایش ابتلا به بیماری در اندام مجاور با فیوژن دیده نشد .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *