در 15 دقیقه احساسات خود را تغییر دهیم

 

  • یک خودکار و کاغذ بردارید و چیزهایی را که در زندگی باید به خاطر داشتنشان، سپاسگزار باشید، روی کاغذ یادداشت کنید. حتی اگر آن داشته ها، خیلی ساده باشند، به سادگی داشتن آب لوله کشی، لباس و سرپناه و حتی چشم هایی که شما را قادر می سازد این مقاله را بخوانید.

گاهی اوقات، ممکن است زندگی، بر شما فشار آورده و این احساس به وجود آید که انگار، هیچ روزنه امیدی ندارید و درنتیجه، ممکن است در این حال، افسرده شوید و ابراز ناتوانی کنید. اما شاید شما، فقط افسرده باشید ولی ضعیف و ناتوان نباشید!

اگر می خواهید ظرف پانزده دقیقه، احساس بهتری پیدا کنید، در این صورت، ابتدا باید برای لحظه ای، دلواپسی ها و نگرانی های خود را کنار بگذارید، من می دانم که گفتن این حرف، آسان است، اما فقط در این مورد، به من اعتماد کنید.

41494_676

یک خودکار و کاغذ بردارید و چیزهایی را که در زندگی باید به خاطر داشتنشان، سپاسگزار باشید، روی کاغذ یادداشت کنید. حتی اگر آن داشته ها، خیلی ساده باشند، به سادگی داشتن آب لوله کشی، لباس و سرپناه و حتی چشم هایی که شما را قادر می سازد این مقاله را بخوانید. همین طور به نوشتن ادامه دهید تا زمانی که هیچ چیز دیگری به ذهنتان نرسد. در این خصوص فکر کنید و در مورد این که چقدر با داشتن این نعمت ها، خوش شانس هستید، بیندیشید.

اکنون، یک کاغذ دیگر بردارید و روی آن، تمام خصوصیات ممتاز خود را که خودتان هم از آن آگاه هستید، یادداشت کنید. چه خصوصیات برجسته ای در شما وجود دارد؟ آیا شما، دوست مهربان و شایسته ای هستید؟ آیا شنونده خوبی هستید؟ شاید فرد بااستعدادی در هنر طراحی باشید و شاید هم یک آشپز توانا؟ در این مورد، صادق و راستگو باشید، زیرا اگر در خودمان با دقت، توجه کنیم، حتما موارد شگفت آوری را پیدا خواهیم کرد. بازهم به نوشتن ادامه دهید تا زمانی که هیچ چیز دیگر به ذهنتان نرسد. در هر حال، به نوشتن ادامه دهید تا زمانی که یکی از آن دو مورد ذکرشده، برایتان اتفاق بیفتد. از هم اکنون، حال بهتری پیدا می کنید.

حال، فقط به آن چه که به خاطر داشتنش، باید شاکر و سپاسگزار باشید، بیندیشید، اکنون باید حال و احساس بهتری پیدا کنید. همیشه راه های عجیب و غیرعادی وجود دارد که فقط شما باید آن را باور کنید. هرگز خود را، برای کارهایی که انجام نداده اید، سرزنش نکنید، بلکه فقط خود را به خاطر کارهای خوبی که انجام داده اید، تشویق و تحسین کنید. به تفکر درخصوص نداشته های خود نپردازید، بلکه برای داشته های خود، سپاسگزار باشید. در این صورت، مطمئن باشید که احساس بهتری پیدا خواهید کرد.

هنگامی که حال بهتری پیدا می کنید، انگیزه تان هم بیشتر می شود و فکر می کنید می توانید کارهای بیشتری انجام دهید. اکنون، از خودتان شروع کنید. به انجام کاری که دوست دارید و از آن لذت می برید، بپردازید. به آن سبک از موسیقی که به آن علاقه مندید، گوش کنید اما از گوش دادن به موسیقی های ملال آور اجتناب کنید، زیرا این گونه موسیقی، چیزی را تغییر نمی دهد و حال شما را بهتر نمی کند.

محکم و استوار باشید، زیرا نعمت های زیادی، برای شکرگزاری برخوردار هستید، فقط گاهی اوقات، در زمانی که احساس خوبی ندارید، دیدن آنها سخت است. هنگامی که این نعمت ها را باور کنید، حال و احساس بهتری پیدا خواهید کرد و همه چیز برای شما، خوب می شود.

حتی اگر بسیار ناامید و افسرده هستید، فقط به این مورد فکر کنید: زمانی که توپ به زمین می خورد، پس از برخورد به زمین، سریع تر و بلندتر از قبل، به هوا می رود، شما هم می توانید مانند توپ باشید.

ابتدا با یک لبخند شروع کنید. فقط یک لبخند کوچک بزنید. سپس، آن لبخند را در روح و روان خود احساس کنید تا انی که این لبخند کوچک، به لبخندی بزرگ تبدیل شود. لبخندزدن کمک می کند تا وضعیت روحی شما، تغییر کند. شما شایسته داشتن احساس بهتری هستید و با خواندن این مطلب ثابت کردید که خودتان هم دوست دارید حال بهتری داشته باشید. بنابراین، در این راه پیش بروید و از زندگی لذت ببرید و خوش باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *