در میانسالی ازدواج کنیم چاق می شویم

 

 

  • زنانی که تجربه طلاق را پشت سر گذاشته بودند، در این مدت کاهش وزنی محسوس داشتند و در نهایت زنان متأهلی که از زندگی خود رضایت داشتند افزایش وزن پیدا کرده بودند. این امر زمانی تشدید می شود که زنان در سنین میانسالی متأهل شوند؛

 

شاید چندان قابل پیش بینی نباشد اما سن ازدواج تأثیری مستقیم بر تناسب اندام افراد دارد، ارتباطی که در مورد زنان شکل عیان تری به خود می گیرد. بر اساس یافته های به دست آمده از تحقیقات انجام شده، ازدواج در میانسالی موجب افزایش وزن و حتی چاقی در زنان می شود. این در حالی است که طلاق پس از دوران قاعدگی تأثیری کاملاً مخالف دارد و منجر به کاهش وزن می شود.

به گفته دانشمندان عامل اصلی چنین پدیده ای نه افسردگی، بلکه بالا بودن تعداد دفعاتی است که زوج های خوشحال با یکدیگر غذا می خورند. در نقطه مقابل تجربه دردناکی مانند طلاق موجب کم اشتهایی، ورزش های سنگین و روی آوردن به رژیم های ناسالم می شود. در این تحقیق شرایط سه گروه از زنان مجرد، متأهل و مطلقه به صورت دقیق مورد مطالعه قرار گرفت. نتایج به دست آمده حکایت ازآن داشتند که وزن و دور کمر زنان مجرد از ابتدا تا انتهای دوره پژوهش تغییری نکرده است.

زنانی که تجربه طلاق را پشت سر گذاشته بودند، در این مدت کاهش وزنی محسوس داشتند و در نهایت زنان متأهلی که از زندگی خود رضایت داشتند افزایش وزن پیدا کرده بودند. این امر زمانی تشدید می شود که زنان در سنین میانسالی متأهل شوند؛ چراکه ازدواج در این مقطع از زندگی تمایل افراد برای صرف غذا مشترک و تدارک شام و ناهار برای هر وعده بیشتر می کند.

بنابراین، هرچند اغلب زنان پس از طلاق توجه بیشتری به وضعیت جسمانی خود نشان می دهند؛ اما این توجه در نهایت به سمت کاهش افراطی وزن می رود. از سوی دیگر زنان متأهل اگر در شرایط مطلوبی قرار داشته باشند افزایش وزن قابل توجهی را تجربه می کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *