درمان آبریزش بینی با طب سنتی

 

  • دلیل آبریزش بینی بیشتر به دلیل سینوزیت حاد و مزمن، تابش نور آفتاب، هوای سرد و سرماخوردگی، انحراف بینی، اعتیاد به مواد مخدر، خشکی هوا، آلرژی به گرد و غبار و غذا، آلرژی به بادام زمینی و عطر و ادویه زیاد است.

 

حمید افراسیابی متخصص طب سنتی گفت: عطسه و آبریزش بینی، واکنش طبیعی بدن است اما اگر ادامه دار باشد باعث اختلال در انجام کارهای روزمره می شود.

وی ادامه داد: در طب سنتی توصیه شده که از روغن اسطوخدوس به طوری که مقداری روی پیشانی و مقداری در بینی گذاشته و مالش داده شود.

این متخصص طب سنتی گفت: همچنین می توان مقداری سیاه دانه را گرم کرد و دود آن را به آرامی تنفس کرد. روغن زیتون نیز به همراه سیاه دانه اگر پخته شود و در بینی چکانده شود از آب‏ریزش‏ بینى می کاهد.

افراسیابی تصریح کرد: اگر آب‏ریزش‏ بینى شدید بود می توان از شربت عناب و گل بنفشه استفاده کرد. برای کاهش عفونت بینی و رقیق شدن آن نیز می توان از جوشانده بابونه و مرزنجوش بهره گرفت.

وی افزود: برگ بابونه نیز در طب سنتی دارای خاصیت ضد سم و ادرارآور، تسکین‌دهنده سردرد و برطرف کننده آبریزش‏ بینى است.

این متخصص طب سنتی گفت: دلیل آبریزش بینی بیشتر به دلیل سینوزیت حاد و مزمن، تابش نور آفتاب، هوای سرد و سرماخوردگی، انحراف بینی، اعتیاد به مواد مخدر، خشکی هوا، آلرژی به گرد و غبار و غذا، آلرژی به بادام زمینی و عطر و ادویه زیاد است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *