دخترها چرا افسرده می شوند

433792227-talab-ir

 

  • زيبايي، تناسب‌اندام و حتي مسئله آرايش بعضي از دختران را از لحاظ روحي تحت فشار قرار مي‌دهد. جالب اين است كه اين موضوع به گونه‌اي است كه همه دختران در نسل‌هاي مختلف فشار آن را تحمل مي‌كنند.

 

معمولا اضطراب در وجود دختران از سرپيچي و كناره‌گيري در سنين خاصي شروع مي‌شود و كم‌كم خودش را نشان مي‌دهد. اين چنين اضطرابي ممكن است در پسرها هم ديده شود ولي بسيار كم‌رنگ‌تر است.  شكل‌گيري اين اضطراب معمولا در محيط كار يا دانشگاه يا خانه به وجود مي‌آيد و تنها دليل آن آگاهي نداشتن خانواده‌ها از آن است به خصوص در زماني كه بدون دانستن اين موضوع انگشت روي نقطه ضعف آن‌ها مي‌گذارند و همين امر باعث تشديد افسردگي در محيط خانه مي‌شود و محيط خانه را در زمان اضطراب براي دختران ناامن كرده و آن‌ها را به سمت افسردگي هدايت مي‌كند.


 

چرا دخترها آسيب‌پذيرتر هستند؟!

افسردگي و اضطراب دختران جوان از استرس‌هاي زندگي در زمان‌هاي خاص به وجود مي‌آيد. اگر دقيق‌تر به اين قضيه نگاه كنيم، متوجه مي‌شويم دخترها نسبت به اين شرايط آسيب‌پذيرتر هستند و بيشتر اوقات فراموش مي‌كنند چگونه بايد رفتار كنند و حتي چه چيزهايي را بپذيرند. زماني كه دخترها دچار افسردگي ناشي از اضطراب مي‌شوند، بايد در محيطي آرام باشند و با شخصي صحبت كنند تا به آرامش برسند. اين محيط آرام همان خانه است كه همه احساس آرامش بيشتري در آن مي‌كنيم. اين دختران هرچه در سنين پايين‌تر باشند تاثيرپذيرتر هستند، طوري كه با كوچك‌ترين ضربه‌اي تمام روياهاي‌شان به خاكستر تبديل مي‌شود. در چنين شرايطي، دخترها سعي مي‌كنند به نوعي بر احساسات‌شان غلبه كنند و بدون آن‌كه مهارتي در اين زمينه داشته باشند يا حتي براي خود دوستي انتخاب مي‌كنند ولي نمي‌دانند كه چگونه بايد با دوستان‌شان بمانند.


 

وقتي وزن افسرده‌ات مي‌كند

موضوع ديگري كه بايد توجه كنيد،‌ تناسب‌اندام است كه اين روزها بحث داغ دخترهاست.
زيبايي، تناسب‌اندام و حتي مسئله آرايش بعضي از دختران را از لحاظ روحي تحت فشار قرار مي‌دهد. جالب اين است كه اين موضوع به گونه‌اي است كه همه دختران در نسل‌هاي مختلف فشار آن را تحمل مي‌كنند. متاسفانه، امروزه دخترها با شكل ظاهرشان مورد قضاوت قرار مي‌گيرند و اين تنها واقعيتي است كه دخترها را به سمت افسردگي سوق مي‌دهد. به هر طرف كه نگاه مي‌كنيم دورتادورمان تبليغاتي در مورد لزوم تناسب اندام دختران جوان مي‌بينيم و اين ضربه شديدي براي دخترهايي است كه دنبال لباس‌ها با سايز بزرگ هستند نه كوچك و اين قضيه آن‌ها را عذاب مي‌دهد. دخترها در محيط‌هاي متفاوتي ظاهر مي‌شوند و دائما اين محيط‌ها در حال عوض‌شدن هستند مثل مدرسه، دانشگاه و محل كار؛ اگر در اين محل‌ها بحث روز مسائلي مثل تناسب اندام باشد هركس كه اين‌گونه نيست استرس زيادي را متحمل خواهد شد و حتي ممكن است فردي منزوي و دور از جمع شود.


 

وقتي مي‌ترسيد حرف بزنيد

يكي از مهم‌ترين علائم اضطراب، نداشتن اعتماد به نفس است؛ افرادي كه اعتماد به نفس ندارند حتي نمي‌توانند عقايد و احساسات خود را به خوبي بيان كنند و اين مسئله بسيار مهمي است كه بايد به صورت مداوم مورد درمان قرار گيرد.
اگر يك دختر جوان هستيد هرچه سريع‌تر اعتماد به نفس خود را پيدا كنيد. افسردگي در كمين آن است. فكرهاي پوچ را كنار بگذاريد و دوباره خود را در آينه ببينيد. اگر بخواهيم با اين حس جلو برويم به جايي نمي‌رسيم. پس گام اول را برداريد؛ عقايد خود را به طور محكم بيان كنيد و مطمئن باشيد اعتماد به نفس در همان آينه است كه در روبه‌روي آن ايستاده‌ايد. خجالت را كنار بزنيد، تا اعتماد به نفس به شما لبخند بزند.


 

هرچه زودتر به خودتان بياييد

ترس از رفتار اجتماعي در جامعه مي‌تواند وحشتناك‌ترين ضربه‌هاي شديد روحي را به شما وارد كند.  سپس رفتار خود را درست كنيد قبل از آنكه همه چيز زندگي‌تان را خراب كند‌ چون افسردگي مراحل مختلفي دارد كه هرچه پيشرفته‌تر شود تشخيص و درمان آن سخت‌تر است. شما نيز از اين شرايط رنج مي‌بريد؟ پس هرچه زودتر خودتان به خودتان كمك كنيد. ترس و اضطراب را دور بريزيد تا مشكلات‌تان بزرگ‌تر شود.


يك راهنمايي: تحقيقات نشان داده است كه اضطراب ريشه در دوران كودكي دختران دارد و كم‌كم با آن‌ها بزرگ و بزرگ‌تر شده و تا در دوران جواني شكل كاملي به خود مي‌گيرد و حاد مي‌شود و اين منجر به دورماندگي از اجتماع مي‌شود اما بدانيد هيچ‌وقت دير نيست؛ تا دير نشده درماني براي غلبه بر آن پيدا كرده و با اين مشكلات خداحافظي كنيد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *