برای جلوگیری از حملات قلبی مسواک بزنیم

  • پزشکان هنوز اطمینان ندارند که چگونه باکتری‌ها منجر به ابتلا به بیماری‌های قلبی در افراد می‌شوند ولی مطالعات مکررا رابطه بین بیماری‌های لثه و امراض قلبی را به اثبات رسانده است. پزشکان آمریکایی تصریح کرده اند به بهداشت دهان و دندان‌ها باید بیش از پیش توجه شود.

 

محققين آمريکايي مي گويند افرادي که جرمهاي بيشتري در دهان خود دارند بيشتر در معرض خطر حملات قلبي قرار خواهند گرفت و مسواک زدن از بروز حملات قلبي جلوگيري مي کند.
نتایج تحقیقات این محققان نشان می‌دهد شمار باکتری‌های موجود در دهان بیماران قلبی و کسانی که دچار حملات قلبی شده اند، نسبت به افراد سالم بسیار بیشتر بوده است.

تعدادی از محققین دانشگاه بوفالوی ایالت نیویورک سعی داشتند تا گونه خاصی از باکتری را که منجر به حمله قلبی می‌شود، کشف کنند.

آنان در مطالعاتی که روی زنان و مردان مبتلا به حمله قلبی و افراد سالم داشته اند دریافتند که افراد بیمار دو نوع از انواع باکتری را بیشتر از گونه‌های دیگر آن در دهان خود داشته اند.

پزشکان هنوز اطمینان ندارند که چگونه باکتری‌ها منجر به ابتلا به بیماری‌های قلبی در افراد می‌شوند ولی مطالعات مکررا رابطه بین بیماری‌های لثه و امراض قلبی را به اثبات رسانده است. پزشکان آمریکایی تصریح کرده اند به بهداشت دهان و دندان‌ها باید بیش از پیش توجه شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *