تبلیغات برای محصولات جنسی همه دروغ هستند

40972_175

 

  • ما می گوییم اگر قرار بود این داروها در درمان اختلالات جنسی اثر معجزه آسایی بگذراند چرا جای آنها را در کتب معتبر و رسمی دانشگاهی در دنیا خالی می بینیم؟ متاسفانه برخی شرکت ها از اعتبار و نام دانشگاه های داخل کشور نیز سوءاستفاده می کنند

 

تبلیغات به معنی رایج آن یعنی تلاش برای جهت دادن زمینه های ذهنی افراد به موضوعی خاص که معمولا منافع قابل توجه تبلیغ کننده را فراهم می سازد. یکی از ارکان مهم تبلیغات جاذبه های جنسی است به طوری که گاهی ادعای تضمینی درمان اختلالات جنسی و افزایش میل جنسی را هم مطرح می کنند.

آنها ابتدا با تبلیغات خود نیاز کاذب و احساس کمبود در افراد ایجاد می کنند و به آنها تلقین می کنند که مشکل دارند و بعد با تبلیغات دروغین و فریبنده و حتی آوردن افرادی که به آنها پول داده اند تا کالایشان را به عنوان کالایی که اثر درمانی خوبی بر روی آنها گذاشته است تبلیغ کنند و زمینه را برای فروش محصولات خود و به جیب زدن سودهای کلان و میلیاردی آماده کنند. متاسفانه باید گفت گاهی، از پزشکان ناآگاه نیز برای تبلیغات خود استفاده می کنند؛ برای مثال این شبکه ها به تبلیغ کرم یا دستگاه هایی می پردازند که مدعی هستند باعث تغییر در اندازه دستگاه تناسلی آقایان می شود؛ اینها برای فروش محصولات خود ابتدا مطالبی را که به هیچ وجه جنبی علمی ندارد مطرح می کنند و روی آنها مانور می دهند و تصویر ذهنی فرد را نسبت به بدن خود تغییر می دهند؛ آن وقت راه درمان را استفاده از کالای خود پیشنهاد می دهند. نکته مهم و قابل توجه این است که شبکه های ماهواره ای و سایت های اینترنتی قربانگاه افراد زودباور هستند.

وقتی آموزش های لازم به اشخاص داده نشود و خلا اطلاعاتی وجود داشته باشد، وقتی الگویی مشخص و راهبردی در این زمینه وجود نداشته باشد و کنترل های لازم هم از طرف مسوولین صورت نگیرد این ناآگاهی مردم درمورد حل مشکلات جنسی از طرفی و موج تبلیغات اینترنتی و ماهواره ای که اکنون به شدت رو به افزایش و گسترش است از طرف دیگر سبب می شوند مردم در دام شیادان و منفعت طلبان از خدا بی خبر و به ظاهر دلسوزی بیفتند که فقط به فکر پرکردن جیب خود هستند. بسیاری از این داروها در دارزمدت می توانند عوارض جتدی جسمی و روانی از خود برجای بگذارند و حتی برخی از این داروها حاوی موادمخدر می باشند. مردم باید بدانند اکثر این داروها از لحاظ علمی مورد تحقیق قرار نگرفته اند و ترکیبات و عوارض شان ناشناخته و نامعلوم است و نباید به سادگی سلامت خود را به خطر اندازند.

ما باید با دادن آگاهی به مردم در جهت پیشگیری و درمان اختلالات جنسی، تاثیر تبلیغات ماهواره ای و یا تبلیغات بی اساس برخی محصولات را که در داخل کشور به فروش می رسند بی اثر و یا کم ثر کنیم. مطلب دیگری که لازم است به آن اشاره کنم این است گاهی به علت مصرف این داروها و لوازم و عدم رفع مشکلات جنسی، اختلافات بین زن و شوهر تشدید می شود و آنها مسیر بدون بازگشتی را به طرف جدایی و طلاق در پیش می گیرند؛ به طوری که در برخی موارد اگر بعدا مشکلات جنسی آنها هم درمان شود آثار زخم های باقیمانده بر پیکر عواطف زن و شوهر قابل برطرف شدن نخواهد بود.

متاسفانه در کشور خودمان شاهد انواع و اقسام تبلیغات رنگارنگ دروغین و غیراخلاقی برخی داروها و محصولات در زمینه تقویت قوای جنسی به صورت کاملا آزاد در داروخانه ها هستیم. باید وزارت بهداشت و وزارت ارشاد بر روی تبلیغات داروها و حتی سی دی هایی که در داروخانه ها به فروش می رسند نظارت کنند. باید این دستگاه های نظارتی ببینند که آیا آن چیزی را که از آنها مجوز گرفته اند همانی است که بر روی بروشورهای تبلیغاتی خود آن را تبلیغ می کنند و یا از مجوز خود فقط برای پوشش تبلیغات نادرست و فریبنده استفاده می کنند؟ مثلا برای دارویی از وزارت بهداشت مجوز مکمل غذایی گرفته اند ولی در تبلیغات خود با جملات محرک و فریبنده مدعی هستند تمام مشکلات جنسی آقایان و یا خانم ها با آن درمان می شود.

ما می گوییم اگر قرار بود این داروها در درمان اختلالات جنسی اثر معجزه آسایی بگذراند چرا جای آنها را در کتب معتبر و رسمی دانشگاهی در دنیا خالی می بینیم؟ متاسفانه برخی شرکت ها از اعتبار و نام دانشگاه های داخل کشور نیز سوءاستفاده می کنند و مدعی هستند که آن دانشگاه بر داروی آنها مهر تایید گذاشته است؛ به عنوان مثال در یک مورد تحقیق که در دانگشاه علوم پزشکی تهران انجام شده است نتیجه تحقیق این بوده که داروی مورد ادعا که تاییدیه وزارت بهداشت به صورتی که قبلا به آن اشاره کردم نیز دارد هیچ تفاوتی با دارونما نداشته و هر دو دارو حدود 40 درصد رفع یک نوع بیماری جنسی موثر بوده اند؛ آنگاه آنها از شگرد تبلیغاتی خود استفاده کرده اند که داروی ما 40 درصد مشکل جنسی آقایان را حل می کند و آن روی سکه مبنی بر بی اثر بودن واقعی دارو را ذکر نمی کنند و هیچ دستگاهی هم در کشور بر این تبلیغات فریبنده نظارتی ندارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *