بهترین درمان های بدون دارو برای کمردرد

 

  • در صورت نیاز به دارو، کالج پزشکان آمریکا مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن (ادویل، موترین) و ناپروکسن – یا احتمالا شل کننده های عضلانی را توصیه می کند.

ﻛﺎﻟﺞ ﭘﺰﺷﻜﺎن آﻣﺮﻳﻜﺎ توصیه کرد که مبتلایان به کمردرد باید پیش از توسل به دارو، از درمان های غیر دارویی مانند پوشش های گرم و ساده مخصوص دور کمر و فیزیکال تراپی استفاده کنند.

خبرگزاری یونایتدپرس، محققان تاکید می کنند که مسکن های قوی حاوی مواد تخدیری صرفا باید به عنوان آخرین راه حل در تسکین کمردردهای طولانی در نظر گرفته شود.
بر اساس تازه ترین توصیه های این کالج، در دارودرمانی نیز استامینوفن (Tylenol) موثر نیست و نباید مصرف شود.
بر این اساس، اغلب افراد مبتلا به کمردرد غیر اختصاصی کوتاه مدت می توانند با اقدامات ساده مانند گرم کردن و انجام برخی تغییرات در فعالیت ها بهبود یابند.
درد غیر اختصاصی در کمر عارضه ای است که کمر درد می کند اما شما مطمئن نیستید چه عاملی باعث آن است.
اما نوع دیگری به نام کمردرد رادیکولار وجود دارد که ناشی از فشردگی یک عصب نخاعی از یک فتق دیسک ایجاد می شود و معمولا با علائم بارزی بروز می کند همچون ضعف یا بی حسی در پا و یا دردی که به پایین ساق پا گسترش می یابد.
فتق دیسک کمر عارضه ای است که در آن بالشتک لاستیکی (دیسک) بین استخوان های ستون فقرات، دچار مشکل می شود.
براساس توصیه محققان، برای تسکین دردهای کمر تا کمتر از 12 هفته، پوشش های گرم و ساده مخصوص دور کمر، ماساژ، طب سوزنی و لمس کردن مهره ها می تواند موثر باشد.
اگر درد بیش از 12 هفته ادامه یابد، بعضی درمان های غیر دارویی مانند ورزش درمانی، طب سوزنی، ذهن و بدن، درمان هایی مانند یوگا، تای چی، کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی و تکنیک های کسب آرامش؛ و درمان شناختی رفتاری می تواند در تسکین درد موثر باشد.
در صورت نیاز به دارو، کالج پزشکان آمریکا مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن (ادویل، موترین) و ناپروکسن – یا احتمالا شل کننده های عضلانی را توصیه می کند.
علمی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *