برای زمستان بهترین نوشیدنیها را بنوشیم

1973888

 

  • نوشيدن چاي آويشن در فصل زمستان نه‌تنها موجب درمان سرماخوردگي و زكام مي‌شود بلكه تا حد زيادي مي‌تواند از ابتلا به اين بيماري و انواع آنفلوآنزاي فصلي نيز پيشگيري كند. علاوه بر اين نوشيدن اين چاي گياهي معطر يكي از بهترين گزينه‌ها براي افراد مبتلا به كم خوني است

بسياري از درمانگران طب سنتي در سراسر جهان نوشيدن انواع چاي گياهي را براي حفظ سلامت و تندرستي بدن بسيار مفيد مي‌دانند. به اعتقاد اين درمانگران نوشيدن روزانه 3 فنجان چاي گياهي علاوه بر تامين ميزان آب بدن مي‌تواند در پيشگيري از ابتلا به برخي از بيماري‌هاي جسم و روح مفيد واقع شود.


 

دشمن تهوع

چاي  نعنا فلفلي كه امروزه به شكل صنعتي در داروخانه‌ها نيز موجود است از جمله برترين چاي‌هاي گياهي است كه نوشيدن آن مي‌تواند به سرعت در كاهش ميزان تهوع در بيماران بسيار موثر باشد. براي مصرف روزانه اين چاي در بيماران دچار تهوع مي‌توانيد يك قاشق غذاخوري از اين گياه را درون يك فنجان آب جوش دم كنيد و اين چاي را پس از مصرف وعده غذايي ناهار يا شام ميل كنيد.


 

اگر معده درد داريد، اين چاي را بنوشيد

چاي گياه بابونه يكي از مقوي‌ترين و مفيدترين نوشيدني‌هاي گرم در جهان محسوب مي‌شود كه علاوه بر تنظيم و كنترل فعاليت‌هاي دستگاه گوارش خواص درماني ديگري مانند درمان بيماري‌ها و اختلالات پوستي و دردهاي ناشي از سوءهاضمه دارد. در صورتي كه پس از مصرف غذا به دردهاي ناحيه معده مبتلا مي‌شويد مي‌توانيد با نوشيدن يك فنجان دم كرده گل بابونه اين درد را تسكين دهيد.


 

دشمن كم خوني

نوشيدن چاي آويشن در فصل زمستان نه‌تنها موجب درمان سرماخوردگي و زكام مي‌شود بلكه تا حد زيادي مي‌تواند از ابتلا به اين بيماري و انواع آنفلوآنزاي فصلي نيز پيشگيري كند. علاوه بر اين نوشيدن اين چاي گياهي معطر يكي از بهترين گزينه‌ها براي افراد مبتلا به كم خوني است زيرا گياه آويشن يكي از مفيدترين گياهاني است كه از سوي متخصصان طب سنتي براي درمان كم خوني و همين‌طور براي كاهش ميزان قند خون شناخته مي‌شود. براي نوشيدن اين چاي لازم است يك قاشق چاي‌خوري از گياه آويشن را پس از صرف غذا درون يك فنجان آب جوش دم كرده و پس از 10 دقيقه ميل كنيد.


 

كنترل چربي خون با چاي سبز

چاي سبز يكي از پرخاصيت‌ترين انواع چاي‌هاي گياهي است كه به اعتقاد درمانگران و متخصصان طب سنتي قابليت جايگزين شدن با چاي معمولي را دارد و مي‌توان 3 تا 4 فنجان از آن را در طول روز نوشيد. اين چاي به‌دليل داشتن خواص منحصر به فردي كه دارد در درمان چربي خون بسيار مورد‌ توجه درمانگران طب سنتي چين قرار گرفته است. افراد مبتلا به اين بيماري با نوشيدن 2 تا 3 فنجان از اين چاي و حفظ رژيم غذايي صحيح مي‌توانند ميزان چربي خون خود را كنترل كنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *