برای درمان درد زنان از چه گیاهانی استفاده شود

12295_345

 

  • براساس شواهد و تحقيقات موجود خوردن كرفس و برگ‌هاي سبز آن در متعادل‌سازي‌ و افزايش فيتواستروژن ماده‌اي كه به لحاظ ساختاري تشابه زيادي به هورمون زنانه دارد، بسيار موثر است

ضد‌سرطان سينه

سويا از جمله مفيدترين پروتئين‌هاي گياهي است كه به‌دليل داشتن استروژن گياهي يكي از مفيدترين گياهان و موادغذايي براي خانم‌ها محسوب مي‌شود. براساس مطالعه محققان مصرف اين گياه پروتئيني در رژيم غذايي هفتگي( 2 تا 3 بار در هفته) تاثير بسيار زيادي در پيشگيري از ابتلا به برخي از انواع سرطان به‌ويژه سرطان سينه دارد. متخصصان تغذيه مصرف اين پروتئين گياهي را به‌صورت آب پز توصيه مي‌كنند.


 

افزايش هورمون با كرفس

براساس شواهد و تحقيقات موجود خوردن كرفس و برگ‌هاي سبز آن در متعادل‌سازي‌ و افزايش فيتواستروژن ماده‌اي كه به لحاظ ساختاري تشابه زيادي به هورمون زنانه دارد، بسيار موثر است. مصرف تازه و سبز اين گياه خوشبو در دوران قاعدگي كمك زيادي به برطرف شدن دردهاي ناشي از اسپاسم و گرفتگي‌هاي عضلاني دارد.


12296_237

تسكين دردهاي عضلاني با چاي قره قاط

اين چاي يكي از مفيدترين چاي‌هاي گياهي ترش است كه براي پيشگيري و درمان برخي بيماري‌ها مانند  تنظيم فشارخون تاثير دارد. علاوه بر اين، نوشيدن اين چاي 2 تا 3 بار در طول روز به ايجاد آرامش در بانوان هنگام دوره قاعدگي بسيار موثر است.


 

 جايگزين مسكن

بسياري از خانم‌ها در دوران قاعدگي براي تسكين درد خود به مصرف انواع مسكن‌هاي شيميايي روي مي‌آورند. بهترين جايگزين براي داروهاي مسكن شيميايي در اين دوران نوشيدن چاي‌هاي گياهي به‌ويژه نوشيدن يكي، دو فنجان گل گاوزبان است كه به تسكين دردها كمك مي‌كند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *