برای تبلیغات در استارتاپ ها چه مهارت هایی داشته باشیم

 

استارت آپ ها بودجه کافی برای استخدام افراد متخصص ندارند؛ بنابراین به دنبال افرادی هستند که در کنار تخصص اصلی در موارد دیگری نیز مهارت داشته باشند.

همانطور که می دانید، زمینه بازاریابی بسیار وسیع است و مجموعه مهارت های زیادی را شامل می شود؛ مهارت هایی مانند سئو، برنامه نویسی و طراحی سایت و آشنایی با شبکه های اجتماعی. اما بازاریابی برای استارت آپ متفاوت از بازاریابی برای یک شرکت یا کسب و کار سنتی است. اکثر استارت آپ ها یک یا دو عضو دارند و به همین دلیل وظایف یک بازاریاب در استارت آپ بسیار سخت تر و بیشتر از وظایف بازاریابی است که در شرکتی با تیم ۱۰ تا ۲۰ نفره از بازاریابان کار می کند. بنابراین شخصی که بازاریابی یک استارت آپ را برعهده می گیرد، باید مهارت بالایی در زمینه های مختلف داشته باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرصت امروز، استارت آپ ها بودجه کمی در اختیار دارند و نمی توانند برای بازاریابی زیاد هزینه کنند. از طرفی برنامه های بازاریابی به اندازه ای مهم هستند که می توانند باعث شکست یا پیروزی یک استارت آپ شوند. به همین دلیل بنیان گذاران استارت آپ دنبال شخصی خلاق و باانرژی هستند که مدام در حال یادگیری باشد و بتواند مستقل کار کند. علاوه بر این ویژگی ها، هر بازاریابی که قصد کار کردن در یک استارت آپ دارد، باید دارای پنج مهارت باشد.

در ادامه این مقاله به نقل از زومیت به معرفی این پنج مهارت می پردازیم.

۱- دانش سئو و تولید محتوا

اگر در زمینه تولید محتوا مهارت دارید و با اصول سئو آشنا هستید، حضورتان برای یک استارت آپ ضروری است. استارت آپ ها برای معرفی آنلاین خود به کمک احتیاج دارند و شما می توانید برای آنها محتوای ویدئوی و پست های وبلاگ درست کنید.

همچنین می توانید اصول سئو را در سایت پیاده سازی و نتیجه کار خود را به طور مداوم بررسی کنید. تولید محتوا همان چیزی است که استارت آپ را برای مشتری ها تعریف می کند، بنابراین تولید مداوم محتوای ارزشمند به یک استارت آپ کمک می کند که رابطه خوب و طولانی با مخاطبان داشته باشد. به همین دلیل بسیاری از مردم معتقدند مهارت های نویسندگی مهم تر از دانش در صنعت مرتبط هستند، اما چنین موضوعی صحت ندارد. بنابراین بهتر است که مهارت های خود را در هر دو مورد بالا ببرید.

سئو یکی دیگر از موارد لازم و ضروری برای استارت آپ است، اما از آنجایی که پیچیدگی آن بالا است باید توسط افراد متخصص انجام شود. تمام دانش سئوی شما برای یک استارت آپ ارزشمند است، همچنین خبر خوب این است که می توانید خودتان به راحتی اصول مربوط به آن را یاد بگیرید.

۲- مهارت های پایه کدنویسی

حضور شما در یک استارت آپ زمانی ارزشمندتر می شود که علاوه بر استراتژی سئو، با مهارت های پایه کدنویسی نیز آشنایی داشته باشید. این دو مهارت پا به پای هم پیش می روند و کمتر پیش می آید که یک بنیان گذار این مهارت ها را داشته باشد. مهارت کدنویسی در بسیاری از فرآیند های استارت آپ می تواند مورد استفاده قرار بگیرد، مخصوصا زمانی که تعداد اعضای تیم زیاد نیست و سرمایه کم است. با دیدن کلمه کدنویسی وحشت نکنید. هیچکس از شما انتظار ندارد که متخصص باشید. داشتن دانش ساده ای از HTML و Css به شما کمک می کند که راحت تر با وردپرس، بازاریابی ایمیلی، شبکه های اجتماعی و… کار کنید. برنامه نویسی به این زبان بسیار ساده است و خودتان می توانید آن را یاد بگیرید.

منابع بسیار زیادی برای کدنویسی در اینترنت وجود دارند. کافی است کمی زمان بگذارید و یاد بگیرید. استارت آپ ها زمان زیادی برای یادگیری ندارند، بنابراین اگر دارای چنین دانشی هستید، می توانید موفقیت خود را در استارت آپ تضمین کنید.

۳- تجربه در زمینه تحلیل داده

این روزها استارت آپ ها در داده ها شناور هستند. هر روز تکنولوژی جدیدی توسعه پیدا می کند و این موضوع باعث شده است حجم وسیعی از داده ها سریع تر از همیشه تولید شود. تحلیل این داده ها و استفاده از آنها برای تصمیم گیری بهتر، به کسب و کارها کمک می کند. تحلیل کردن داده ها کاری پیچیده و زمان بر است، درنتیجه استارت آپ ها برای انجام این کار باید یک فرد متخصص استخدام کنند. بسیاری از استراتژی های استارت آپ توسط آزمون و خطا به دست می آید، بنابراین به آنها نشان دهید که چگونه می توان با استفاده از تست A/B، کمپین های مختلف را برای یک استارت آپ امتحان کرد.

داده، هسته اصلی بازاریابی محتوا است و شرکت ها روزبه روز اطلاعات بیشتری درباره نحوه استفاده از داده های کلیکی، مکالمات و کلمات کلیدی به دست می آورد، بنابراین به صاحبان استارت آپ نشان دهید که نه تنها می توانید این داده ها را جمع آوری کنید بلکه می توانید اطلاعات ارزشمندی از آنها استخراج کنید. مطمئن باشید که این کار بار سنگینی از روی دوش آنها برخواهد داشت.

۴- بازاریابی شبکه های اجتماعی

این روزها شبکه های اجتماعی به محلی برای معرفی کسب و کارهای جدید تبدیل شده اند، بنابراین شخصی که در مورد تمام پلتفرم های شبکه های اجتماعی اطلاعات داشته باشد می تواند از دانش خود در استارت آپ ها استفاده کند. بسیاری از استارت آپ ها برای رسیدگی به امور مربوط به شبکه های اجتماعی، فردی را استخدام نمی کنند، بنابراین بازاریاب باید کارهای مرتبط با آن را انجام دهد. به خاطر داشته باشید که بعضی ها فعالیت در شبکه های اجتماعی را وقت گیر می دانند، بنابراین بهتر است که شناخت شبکه های اجتماعی اصلی مانند فیسبوک، توییتر و اینستاگرام را در اولویت قرار دهید و با استراتژی بازاریابی در هر کدام آشنایی پیدا کنید.

شبکه های اجتماعی طراحی متفاوتی دارند و هر کدام برای یک نوع کسب و کار مناسب تر هستند، بنابراین به این موضوع نیز فکر کنید که استارت آپ مورد نظر در کدام شبکه اجتماعی می تواند بهتر ظاهر شود.

بهترین راه برای نشان دادن مهارت در شبکه های اجتماعی این است که در آنها عضو باشید. به عنوان مثال اگر می خواهید در مورد مزایای عضویت در لینکدین صحبت کنید، بهتر است یک پروفایل قوی در این سایت داشته باشید. یا اگر در گذشته در این زمینه به یک کسب و کار کمک کرده اید بهتر است که نکات و استراتژی های استفاده شده را بیان کنید. کیس اِستادی یا موردکاوی روش خوبی برای نشان دادن مهارت های شما است.

۵- مهارت های طراحی

یک استارت آپ نه تنها باید حضور پررنگی در شبکه های اجتماعی داشته باشد بلکه باید برند شدن خود را به طور کامل نمایش دهد و اینجا است که مهارت های طراحی اهمیت پیدا می کنند. اکثر استارت آپ ها وب سایت کاملی برای بازاریابی اینترنتی خود ندارند و از طرفی دسترسی کاربران کلید اصلی موفقیت است. شما اگر بهترین ایده کسب و کار دنیا را هم داشته باشید و نتوانید یک وب سایت موفق برای آن راه اندازی کنید، هرگز موفق نخواهید شد.

زمان بگذارید و وردپرس یاد بگیرید، زیرا این روزها اکثر استارت آپ ها از وردپرس استفاده می کنند. با قالب های مختلف آشنایی پیدا کنید. اینجاست که اهمیت کدنویسی خودش را یک بار دیگر نشان می دهد، زیرا قالب ها هرقدر که کاربردی باشند، نیاز دارند تا شخصی سازی شوند. چند وب سایت نمونه طراحی کنید و در روز مصاحبه به عنوان نمونه کار نشان دهید تا دیگران با مهارت های شما بیشتر آشنایی پیدا کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *