با مشکلات ایمیل در بازاریابی ایمیلی آشنا شویم

Email montage

Email montage

 

  • برخی از بازاریابان در نوشتن ایمیل از کلمات شکیل و پیچیده استفاده می کنند تا نشان دهند که بسیار حرفه ای هستند , و این یکی از مشکلات همین بازاریابی است، زیرا کاربران اصولا از محتوای پیچیده ،عمیق و طولانی بیزار می باشند.همچنین در عنوان ایمیل هم باید دقت کنید.

در این مطلب به بررسی مشکلات ایمیل و بازاریابی ایمیلی می پردازم :

  • عدم توجه خواننده به موضوع ایمیل

موضوع ایمیل یکی از مهمترین ،ارکان ایمیل  می باشد و باید سعی کنید که آن را جذاب بنویسید.باید موضوع ایمیل را در کوتاهترین جملات و به شیوه ای جذاب بیان کنید،پس عنوان را کوتاه ، بدون ابهام و با جملات جذاب بنویسید،نوشتن عنوان ایمیل مانند عنوان مطالب بسیار مهم است و می توانید از تکنیک های نوشتن عنوان مطالب برای عنوان ایمیل استفاده کنید.

  • اطلاعات تکراری برای مدیران و کاربران

شما می توانید ایمیل های خود را بهم ربط دهید،قطعا می توانید محتوایتان به ایمیل های قبلی مربوط باشد و اگر می خواهید در ایمیلتان از محصولات قبلی حرفی بزنید،بهتر است این کار را با یک لینک خاص ، روانه سایت اصلی و بخش مورد نظر نمایید.با انجام این کار، متن ایمیل خود را هم کوتاه کرده اید.باید محتوا ،رنگ بندی ،ساختار هر ایمیل با ایمیل های قبلی فرق داشته باشد.

  • پیچیدگی محتوا

برخی از بازاریابان در نوشتن ایمیل از کلمات شکیل و پیچیده استفاده می کنند تا نشان دهند که بسیار حرفه ای هستند , و این یکی از مشکلات همین بازاریابی است، زیرا کاربران اصولا از محتوای پیچیده ،عمیق و طولانی بیزار می باشند.همچنین در عنوان ایمیل هم باید دقت کنید.

  • پر حرفی و درازگویی نکنید

در نوشتن محتوا توجه داشته باشید که لازم نیست از کلمات مشابه و طولانی استفاده کنید.زیرا افراد به خواندن مطالب بلند علاقه ای نشان نمی دهند.حداقل گویی را هم فراموش نکنید و برای وقت کاربرانتان ارزش قائل شوید،اگر کسی به خدمات و محصولات شما تمایل پیدا کند ،حتما جویای مطالب بیشتری از شما خواهد شد.

  • تاثیرگذاری های دروغین و دور از حقیقت

لازم نیست از روش های غیر اخلاقی برای جذب کاربرانتان استفاده کنید و آنهایی که به خدمات شما نیاز داشته باشند،حتی با خواندن یک جمله از تبلیغات شما،جذب می شوند.متاسفانه امروزه بدین صورت شده است که بازاریابان با وعده های دروغین کاربران را سمت خود جذب می کنند،و وقتی کاربر به سایت آنها رفت و متوجه شد که،تبلیغات دروغین بوده است،نسبت به سایت بدبین شده است و ایمیل های بعدی دریافتی را اسپم می کند.پس در  تبلیغات خود از حقیقت دور نشوید!!!!!

  • کج فهمی در اطلاع رسانی

گاهی شما در ایمیل خود ،درباره ی برگزاری سمیناری به کاربران خود اطلاع می دهید ولی ساعت دقیق آن را مشخص نمی کنید و این باعث کج فهمی کاربران می شود.پس در اطلاع رسانی های خود دقیق باشید تا بتوانید کاربران را به سمت خود جذب نمایید.

  • پیام اصلی در انتهای متن

بلند بودن متن در ایمیل های تبلیغاتی یکی از ایرادات آن می باشد ،و بخاطر همین بلند بودن متن،پیام اصلی در انتهای ایمیل می آید و دیگر کاربران حوصله خواندن آن را ندارند.کاربران معمولا همان 5 ،6 خط اول را می بینند ،پس شما می بایست با ترکیب رنگی مختلف  ،پیام اصلی را مشخص کنید تا دیگر لازم نباشد کاربرانی که تمایل به خواندن متن ندارند، به دنبال هدف اصلی شما بگردند.

  • نداشتن اطلاعات تماس دقیق

یکی از راه هایی که از طریق آن می توان کاربران را به سمت سایت و بازدید آن روانه کرد، اطلاعات تماس با ما ،شبکه های اجتماعی و لینک است ولی متاسفانه بسیاری از ایمیل ها از این راه ها استفاده نمی کنند.بهترین مکان برای ارائه این بخش ،دقیقا ابتدای ایمیل و در قسمت سمت چپ است،و کاربران پس از خواندن مطالب شما ،تصمیم می گیرند که به سایت شما سر بزنند یا نه.

امیدوارم با بررسی نکات فوق ایمیل های خود را بهینه کنید و در کسب و کار خود موفق باشید

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)