با تبلیغات ماهواره لاغر نمی شویم

20

  • در مورد عوارض داروهای تقلبی لاغرکننده نیز باید گفت گاهی این داروها دارای موادی هستند که متابولیسم بازال را افزایش می دهند و سلامت افراد را تهدید می کنند. در عین حال در برخی از این داروها از عصاره تیرویید و افدرین استفاده شده است که می تواند احتمال بروز حمله های قلبی را افزایش دهند.

عملکرد قرص های لاغری که اکنون تبلیغات زیادی برای ترویج آن در ماهواره ها صورت می گیرد، سوال بسیاری از افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی است. البته در مورد اثرات این داروها اخبار ضد و نقیض بسیاری وجود دارد. سایت های تبلیغاتی، از اثرات مفید این داروها و کاهش وزن بدون تحمل گرسنگی صحبت می کنند ولی در سایت های پزشکی مطالبد یگری مشاهده می شود؛ مثلا تحقیقات پزشکی و بررسی های آماری روی افرادی که داروی لاغری مصرف کرده اند نشان می دهد، این داروها یا بی اثر هستند یا اثر آنها بسیار کوتاه مدت است و پس از قطع دارو، وزن شخص به حالت اولیه باز می گردد و مصرف دارو باید همراه با رژیم لاغری و انجام فعالیت ورزشی باشد تا اثر آن ماندگار شود.

در بسیاری از افراد نیز عوارض جانبی مصرف دارو بروز می کنند و گاهی آن قدر شدید هستند که می توان گفت، دارو به جای اینکه بیماری چاقی را درمان کند، بیماری دیگری را هم به وجود آورده است. در این بین نباید فراموش کنیم بیشتر قرص ها و داروهای تبلیغ شده در شبکه های ماهواره ای بدون تاییدیه پزشکی هستند و اثر این قرص ها به هیچ وجه اثبات نشده و عوارض متعددی برای آنها ذکر شده که می توانند سلامت مصرف کنندگان را نیز به مخاطره بیندازند. درواقع استفاده از داروهای لاغرکننده برای کاهش وزن به هیچ وجه از سوی متخصصان تغذیه توصیه نمی شود مگر در موارد خاص که آن هم با استفاده از داروهای تاییدشده از سوی FDA وزارت بهداشت است. البته استفاده از داروهای تایید شده نیز دارای عوارضی است که حتما باید تحت نظارت متخصص مصرف شود ولی استفاده از موادی که کیفیت، اثربخشی و ایمنی آنها به تایید نرسیده عاقلانه نیست.

در مورد عوارض داروهای تقلبی لاغرکننده نیز باید گفت گاهی این داروها دارای موادی هستند که متابولیسم بازال را افزایش می دهند و سلامت افراد را تهدید می کنند. در عین حال در برخی از این داروها از عصاره تیرویید و افدرین استفاده شده است که می تواند احتمال بروز حمله های قلبی را افزایش دهند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *