انگیزه ورزش کردن ندارم

hhs972

  • راه‌حل مناسب براي تثبيت موفقيت در برنامه‌هاي ورزشي آن است كه انگيزه و خوش‌بيني از دست رفته را باز يابيد و نگذاريد نا‌اميدي شما را تسخير كند. نبايد قافيه را ببازيد؛ اتفاقي نيفتاده! همچنان مي‌توانيد از برنامه تناسب‌اندام‌تان مثل سابق لذت ببريد

 

همه ما تجربه شروع يك راه و شيوه تازه را داريم؛ چه ورزش باشد و چه يك تجارت، شروع هر تلاش تازه بسيار مهيج است و زيبايي‌هاي خاص خود را دارد اما بعد از گذشت يك ماه از شروع ورزش، گاهي هيجان و انگيزه ما كم و كمتر مي‌شود و شادابي ما كه روزگاري براي ورزش كردن داشتيم، با گذشت زمان، جاي خودش را به رخوت و خستگي مي‌دهد. كار سختي است كه بخواهيد انگيزه‌تان را نسبت به چيزي كه يك‌بار از آن خسته شده‌ايد، همچنان حفظ كنيد.


 

   حفظ انگيزه

براي دستيابي به اندامي مناسب، حفظ انگيزه‌هاي ورزش كردن، بسيار مهم است؛ براي اين كار به مقدار بسيار زيادي قدرت ذهن و تشويق نياز داريد تا بتوانيد ورزش‌كردن را به‌طور مرتب ادامه دهيد. اگر شما عاشق تناسب اندام هستيد، ذهن شما نياز به انگيزه‌اي دائمي دارد تا نگذارد شما از تلاش‌هاي‌تان باز بمانيد و نا‌اميد شويد. هر قدر يك حركت براي بدن ما تكراري شده باشد، مغز ما براي انجامش تنبل‌تر مي‌شود و تمركز خود را براي انجام آن حركت، بيشتر و بيشتر از دست مي‌دهد. وقتي ذهن علاقه خود را از دست مي‌دهد، بدن هم تنبل‌تر مي‌شود. در واقع قبل از آن‌كه شما براي انجام حركات ورزشي تنبل شويد، تمركز خود را روي ماهيچه‌هايي كه به كار مي‌گيريد، از دست داده‌ايد و همين موضع باعث تنبلي بدن شما شده است. هرقدر تمركز شما روي عضلات كمتر باشد، فشار كمتري به كار مي‌گيريد و مفهومش اين است كه عضله‌سازي كمتر و چربي‌سوزي كمتري نصيب‌تان مي‌شود.

راه‌حل مناسب براي تثبيت موفقيت در برنامه‌هاي ورزشي آن است كه انگيزه و خوش‌بيني از دست رفته را باز يابيد و نگذاريد نا‌اميدي شما را تسخير كند. نبايد قافيه را ببازيد؛ اتفاقي نيفتاده! همچنان مي‌توانيد از برنامه تناسب‌اندام‌تان مثل سابق لذت ببريد؛ اگر اين كار به‌نظرتان غيرممكن مي‌آيد، مي‌توانيد يكي از راه‌هاي زير را انتخاب كنيد تا دوباره دل‌تان براي تناسب‌اندام غنج بزند!


1

يك برنامه كتبي براي تناسب‌اندام‌تان تهيه كنيد؛ اگر تا امروز اين كار را نكرده‌ايد، همين الان شروع كنيد. كنترل كردن مقدار كالري غذاها و نوشيدني‌هايي كه در روز ميل كرده و تمام فعاليت‌هاي فيزيكي كه روزانه انجام مي‌دهيد، تصوير واضحي از اهداف و ميزان پيشرفت‌تان به شما مي‌دهد. به اين ترتيب انگيزه بزرگي براي ماندن و رقابت در اين راه براي‌تان ايجاد مي‌شود و روند فعاليت‌تان تا دستيابي به تناسب‌اندام به قدر كافي هيجان‌انگيز خواهد شد!


2

از تجربه‌هاي يك مربي خصوصي كمك بگيريد. اگر مي‌توانيد هزينه بيشتري براي دستيابي به تناسب‌اندام دلخواه‌تان صرف كنيد، استفاده از كلاس‌هاي خصوصي ورزش مي‌تواند به تجديد انگيزه شما كمك كند؛ يك مربي جديد، نه‌تنها مي‌تواند ورزش‌هاي جديدي به شما توصيه كند بلكه مي‌تواند به شما كمك كند تا دوباره به‌خودتان نظم و ترتيب دهيد؛ اين امر نقش بسيار مهمي در تناسب اندام و تاثير حركات مختلف بر تك‌تك اعضاي بدن دارد. همچنين همراه شدن با يك مربي خصوصي اين مزيت را دارد كه شما مي‌توانيد روند پيشرفت خود را به او گزارش دهيد و انگيزه لازم براي ادامه برنامه تناسب اندام را كسب كنيد.


3

كمي استراحت كنيد؛ اگر هر روز به باشگاه ورزشي مي‌رويد، كمي به‌خودتان مرخصي دهيد و كارتان را سبك‌تر كنيد. بهتر است تعداد روزهاي حضورتان در باشگاه را به 3‌روز در هفته كاهش دهيد؛ روزهايي كه باشگاه نمي‌رويد، مي‌توانيد برنامه مفرح‌تري براي خود درنظر بگيريد؛ مثلا شنا كردن، اسكيت، پريدن، دوچرخه‌سواري يا پياده‌روي. اگر امكانش را داريد، ورزش در هواي آزاد هم حسابي شاداب‌تان خواهد كرد؛ فقط يادتان باشد هر كدام از اين ورزش‌ها را براي بيش از 30 دقيقه ادامه دهيد.


4

برنامه تناسب‌اندام‌تان را با استفاده از علم و دانش روز، تقويت كنيد. سعي كنيد با خواندن مقاله‌هاي پر‌مغز، ذهن‌تان را نسبت به نكات اساسي و تاثير‌گذار در تناسب‌اندام و سلامت بدن آگاه كنيد. هرقدر علم‌تان نسبت به تاثير فعاليت فيزيكي بر بدن بيشتر باشد، سخت‌تر مي‌توانيد يك‌جا بنشينيد و وقت‌تان را به بطالت بگذرانيد و اين دانسته‌ها را انكار كنيد؛ پس تا مي‌توانيد، مقاله‌هاي تناسب اندام مجلات را مطالعه كنيد!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *