انتخاب بهترین تشک برای خواب

  • نمد، فنر، موکت، اسفنج و فوم از جمله مواد تشکیل دهنده تشک‌ها (در انواع برندها) هستند، در حالیکه تشک‌های معمولی فقط از فنر تشکیل شده اند یا ابر و مواد پر کننده نظیر پر و پشم در آن‌ها وجود دارد.

 

امروزه داشتن یک خواب خوب و راحت در محل و بر روی تشکی که بتواند آسودگی و آرامش را هدیه دهد؛ جزء ملاک‌هایی مهمی برای برخی افراد قرار گرفته است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که بهترین تشک، تشکی است که از سطح تخت بالا‌تر بیاید و کم ارتفاع نباشد در تشک‌های معمولی بحث ارتفاع مهم نیست و اصلاً ارتفاع تعریف شده‌ای برای آنها وجود ندارد، در حالیکه انواع تشک‌های طبی و فنری موجود در بازار، دارای ارتفاع متنوع هستند.

محتویات تشک‌ها و نوع مواد تشکیل دهنده آن‌ها در انواع مختلف محصول متفاوت است.

نمد، فنر، موکت، اسفنج و فوم از جمله مواد تشکیل دهنده تشک‌ها (در انواع برندها) هستند، در حالیکه تشک‌های معمولی فقط از فنر تشکیل شده اند یا ابر و مواد پر کننده نظیر پر و پشم در آن‌ها وجود دارد.

 

کیفیت خواب با کیفیت تشک و بالش رابطه تنگاتنگی دارد و مهمترین نکته‌ای که باید در در انتخاب تشک تخت خواب مد نظر قرار گیرد، بررسی تاثیر آن بر سلامت جسمانی افراد است.

تشک خوب تشکی است که سبب آرام شدن بدن شما و شل شدن عضلات‌تان شود و در عین حال، ستون فقرات شما روی آن احساس راحتی کند.

پیش از خرید و انتخاب تشک پیشنهاد می‌شود نکات زیر را در نظر بگیرید:

– تشک سفت بهتر تشک‌های نرم است.

این تشک‌ها به شما کمک می‌کند تا خواب بهتری داشته باشید و در عین حال دچار کمردرد نشوید، اما توجه داشته باشید هرگز تشک خیلی سفت نخرید به‌خصوص اگر عادت دارید به پهلو بخوابید.

 

– حساسیت به لاتکس مانع از خرید تشک‌های دارای این خاصیت نشود، زیرا لاتکس در داخل تشک به کار رفته است و ارتباط مستقیمی با پوست شما ندارد.

– بهتر است هر چند سال تشک و کفی تخت را با هم عوض کنید.

– در زمان خرید تشک حتما آن را امتحان کنید و بر روی تشک بخوابید.

– در صورتیکه حس می‌کنید گردنتان داخل تشک فرو می‌رود، تشک سفت‌تری را انتخاب کنید.

– سر و گردن روی تشک باید وقتی به پهلو می‌خوابید، کاملا صاف بماند.

– برای تخت دو نفره از دو تشک یک نفره استفاده نکنید؛ تشکی که انتخاب می‌کنید باید با وزن و قد شما هماهنگی داشته باشد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *