ازدواج افسردگی را درمان می کند

  • وی با بیان اینکه بعد حصول از سلامت بیمار افسرده می‌توان با او ازدواج کرد، افزود: ازدواج با بیمارانی که افسردگی ژنتیکی داشته یا کسانی که به دلیل استفاده از مواد مخدر درچار افسرگی هستند برای همیشه ممنوع است.

 

فاطمه احتسابی کارشناس ارشد روانشناسی در گفتگو با خبرنگار عصر پدیا با تأکید بر اینکه ازدواج راه حل کاملاً غلطی برای درمان افسردگی است، افزود: متأسفانه برخی خانواده‌ها به گمان اینکه با ازدواج مشکل فرد افسرده حل می‌شود او را تشویق به تشکیل خانواده می کنند در حالی که این تجویز کاملاً اشتباه بوده چرا که افراد افسرده پس از ازدواج مشکلاتشان چند برابر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از ممنوعیت‌ها در مشاوره‌های پیش از ازدواج، بحث ازدواج افراد افسرده است، تصریح کرد: ازدواج جنبه درمانی برای این بیماری ندارد در واقع ازدواج یک ارتباطی است که تنها باید بین دو انسان سالم برقرار شود اتفاقاً اگر مشخص شد آقا یا خانمی دچار افسردگی است تا زمانی که کاملاً درمان نشده نباید با او ازدواجی صورت بگیرد.

این مشاور خانواده با با تأکید مجدد بر اینکه نباید به ازدواج به عنوان درمان افسردگی نگاه کرد، اظهار داشت: برای شکل گیری یک رابطه مشترک زن و شوهری، موظفیم تا جایی که امکان پذیر است درخصوص سلامت روحی و روانی طرف تحقیق کرده و اطمینان حاصل نماییم.

احتسابی ادامه داد: توصیه می‌کنم با سالمترین افراد ازدواج کنید چرا که با یک ازدواج قرار است یک کانون درست عاطفی شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه بعد حصول از سلامت بیمار افسرده می‌توان با او ازدواج کرد، افزود: ازدواج با بیمارانی که افسردگی ژنتیکی داشته یا کسانی که به دلیل استفاده از مواد مخدر درچار افسرگی هستند برای همیشه ممنوع است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *